• Lummer

Söker tips på rolig födelsedagssång/text!

Min sambo fyller snart 30 och då ska vi förstås fira honom med dunder och brak.

Jag tycker att det vore skoj att sjunga eller läsa något roligt för honom under festen. Något som har med att fylla 30/bli äldre att göra. Tyvärr är jag inte en så duktig skrivare så att jag kan knåpa ihop något själv.

Har letat på nätet efter något passande men inte hittat så mycket. Kanske har någon något tips eller förslag?

Söker också förstås andra roliga saker och aktiviteter som man kan hitta på under festen (vi vill inte ha dans). Som det ser ut nu så ska vi ha ölprovning och middag i festlokal men vi vill gärna göra något efter middagen också, så att inte festen dör ut för tidigt.

Mycket tacksam för svar!
    Kram,
    Lummer

• Svar på tråden Söker tips på rolig födelsedagssång/text!
  • Gerda

Happy Birthday to you

You belong in the zoo

with the monkeys and the donkeys

and the kangaroos toooo!

(Sjung till vanliga happy birthday melodin)

• Lummer

Hi hi
    Tack Gerda, det var skojigt!

Nån mer som har roliga födelsedagssånger?

Har funderat lite mer på kvällens utformning och kommit fram till följande (vi blir ca 30 pers):

1) Ölprovning med snacks

2) 2-rätters middag med sång och upptåg. Har tänkt att blanda traditionella snaps/bordsvisor med andra kul sånger, samt födelsedagsbarnets egna favoritlåtar.

Under middagen ska vi också ha uppdrag på kommando. Alltså när födelsedagsbarnet gör vissa saker (säger något, ställer sig upp, får slut på vin etc. etc) så har någon gäst fått ett uppdrag att utföra (tex dra ut stolen, fylla på mer vin, ge massage, bjuda på en extra drink etc). Tanken är alltså att födelsedagsbarnet ska bli ordentligt uppassad.

3) Efter middagen blir det lugnt mingel och softande utan dans. Här tänkte jag ha en "lek" i bakfickan om det blir FÖR lugnt. Tänkte ta med lite fåniga instrument (som bongotrummor och kazoo) och köra musiktävlingar. Krävs inte så mycket planering för det.

Hur tycker ni det låter?

Och glöm inte, jag vill fortfarande ha någon rolig låt att sjunga/text att läsa som riktar sig till födelsedagsbarnet.

/Lummer

• Lummer

Vill också förresten ha tips på roliga "kommandon" och uppdrag som kan användas enligt ovan.

Svar på tråden Söker tips på rolig födelsedagssång/text!