Folk tror de är bjudna....fast vi bara berättat att vi ska gifta oss!
Hur sjutton tar man sig ur detta nu? När vi berättar för vänner att vi ska gifta oss i sommar så tror de per automatik att de är bjudna. Detta har hänt nu ett par gånger och jag är rätt oförstående. Jag trodde INTE att det gick till såhär. I höstas berättade en vän till mig att hon ska gifta sig i sommar. Inte sjutton trodde varken jag eller andra av deras vänner att vi var bjudna för det. Jag tolkade det som att de ville dela med sig av sin glädje.
Vi har bara mäjliget att bjuda ett visst antal personer och majoriteten är släkt. Både jag och sambon har möjlighet att bjuda 3 vänner var med respektive och då föll valet på våra barndomsvänner som funnits där i vått och torrt. Vi har många nära vänner nu som vi gärna hade bjudit men platsen räcker helt enkelt inte till. Men i helgen kom en av sambons vänner. Vi var bjudna på hans bröllop för ett par år sen och han bara bokade in datumet och frågade till och med om tjejn han träffar nu (han är skild och dejtar) samt hans barn också kan komma. Jag blev lite paff! Vi sa bara att vi hör av oss för vi var verkligen oförberedda. Han finns på vår "B-lista" och det lutade mer och mer åt att vi ska bjuda honom men vi hade ju inte diskuterat färdigt i och med att alla inte OSAt. Men hans barn och nya tjej hade vi verkligen inte räknat med.
Nu har vi blivit lite avskräckta från att berätta för fler. Vi vill ju dela glädjen med andra men då tror de att de är bjudna. Hur säger man till dessa att vi ska gifta oss, men ni är inte bjudna? SKA man alls säga något? Risken är ju rätt stor att det kommer ut på ett eller annat sätt. Kan de bli arga om de får veta efter vi gift oss? Finns även en viss risk att någon lägger upp en bild på FB mitt i bröllopet.