• Äldre 14 Feb 13:38
    3615 visningar
    9 svar
    9
    3615

    Gästbok-hur gör man?

    Jag tänkte göra en egen gästbok som jag vet att många av er här har gjort.
    Frågan är nu hur man gör? :)

    Villa ha mina egna frågor på sidorna, men vill inte behöva sitta å skreva manuellt på alla blad.
    Men skriver jag på datorn, hur får jag det på lite hårdare sidor i en gästbok?

    Är det något jag missar, har ni tips på hur man kan göra?

  • Svar på tråden Gästbok-hur gör man?
  • Jessic­aia
    Äldre 14 Feb 14:02
    #1

    Vi valde att skriva frågorna på "kort" som alla kommer få vid sin plats, sen lägger de dem i en låda istället. De bröllop jag varit på har folk knappt skrivit i gästboken, kanske för att den varit på ett separat bord och man då glömt det, eller att man inte kom på nåt bra. Vi tänkte sen sätta in alla svarskorten i en fotobok istället. Är ju en variant...

  • Äldre 14 Feb 15:18
    #2

    Ja, det var ju gansla smart, bara allt ryms på ett vanligt "vykort"...
    Vill ju ändå ha med, namnet, relationen, hur de lärde känna oss, hur de tror vi lever om 10 år, egen hälsning till oss tex...

    Men det smarta är ju att om man tar kort på alla sällskap när de kommer till lokalen, så kan man sätta in dom bilderna i samma album, vid det kortet som här till det paret..:)

  • Jessic­aia
    Äldre 14 Feb 15:38
    #3

    Precis! :) Vill man ha större "kort" så kan man ju köpa ett fotoalbum liknande scrapbooks och sätta fast dem med lim eller "fotohörn".

  • Äldre 14 Feb 16:23
    #4

    Tyckte de var ett super smart sätt de med korten :) annars är de ju om du göra via någon hemsida de borde ju finnas :) www.urenbrudssynvinkel.bloggplatsen.se

  • LiveFo­rever
    Äldre 15 Feb 17:25
    #5

    Vi har tryckt upp pennor på Vistaprint med namn och datum i våra färger, sååå fina :D De ska ligga vid gästboken. bara själva gästboken kvar då haha


    ♥ 2012-08-04 gifter vi oss ♥
  • jennie­13
    Äldre 16 Mar 11:22
    #6

    Jag var på ett bröllop för några år sedan där gästerna uppmanades att, under minglet som var mellan kyrkan och middagen, bli fotograferade av en som hade med sig en polaridkamera. Sedan fick vi bilderna och klistrade själva in dem i en gästbok där vi brevid bilden skrev en hälsning till brudparet. Det tyckte jag var en bra och rolig idé, personligt och ett bra sätt också att fördriva tiden innan brudparet kom till lokalen.

  • sabz
    Äldre 16 Mar 12:40
    #7
    jennie13 skrev 2012-03-16 11:22:35 följande:
    Jag var på ett bröllop för några år sedan där gästerna uppmanades att, under minglet som var mellan kyrkan och middagen, bli fotograferade av en som hade med sig en polaridkamera. Sedan fick vi bilderna och klistrade själva in dem i en gästbok där vi brevid bilden skrev en hälsning till brudparet. Det tyckte jag var en bra och rolig idé, personligt och ett bra sätt också att fördriva tiden innan brudparet kom till lokalen.
    Denna idé tyckte jag om. Den ska jag nog sno!
  • shiny marble­s
    Äldre 21 May 15:19
    #8
    jennie13 skrev 2012-03-16 11:22:35 följande:
    Jag var på ett bröllop för några år sedan där gästerna uppmanades att, under minglet som var mellan kyrkan och middagen, bli fotograferade av en som hade med sig en polaridkamera. Sedan fick vi bilderna och klistrade själva in dem i en gästbok där vi brevid bilden skrev en hälsning till brudparet. Det tyckte jag var en bra och rolig idé, personligt och ett bra sätt också att fördriva tiden innan brudparet kom till lokalen.
    Har hyrt Bildgästboken efter rekommendation här på forumet. Det verkar vara en utvecklad version av det som jennie13 beskriver. Jag var också inne på en egen lösning först men misstänker att risken för dåliga bilder är rätt stor om en amatör men polaroidkamera blir ansvarig för detta. Dessutom känns Bildgästboken lika mycket som trevlig underhållning för gästerna som produktion av gästbok och det är viktigt för mig.
  • Bröllo­psplan­eraren
    Äldre 8 Jun 21:22
    #9

    Jag köpte ett svart fotoalbum med tjocka sidor.
    Sen skrev jag ut våra 6 frågor på ett färgat papper i datorn och klistrade fast det.

    Sen under middagen så skickades gästboken runt så att den verkligen skulle bli ifylld =)

    Varannan sida med frågor, nästa tom för att få plats med foto
    Dessa frågor hade vi:

    Mitt namn:

    Roligaste minnet med brudgummen/bruden:


    Från festen kommer jag att minnas:
    Min bordsdam/kavaljer heter:
    Sammanfatta denna dag med 3 ord:
    Några ord till brudparet från mig:


    Finns många variationer! =)
Svar på tråden Gästbok-hur gör man?