• Äldre 14 Feb 09:55
    3985 visningar
    3 svar
    3
    3985

    Alla hjärtans dag – tips i sista minuten

    Kärlekens dag är här. Har du missat eller inte hunnit med, men ändå vill fira din käraste? Här samlar vi tips i sista minuten. Jag börjar:
       - Bjud in till hemma-spa ikväll. Fixa mys med varmt bad, krämer och ansiktsmassage.
       - Hjärtformad mat. Ta fram pepparkaksformen och tryck ut hjärtan i bröd, falukorv eller vad det nu kan vara.
       - Egna presentkort. Skriv ett presentkort som du vet att han/hon vill ha. Det kan vara på städning, massage, egentid eller middagslagning.
       - Dikt. Berätta vad du föll för och vad du gillar hos din kära. Ett förslag till hur man kan ställa upp en dikt är:
    Det här är en dikt om min kärlek Pia
    Som har tjockt brunt hår och bruna ögon
    Som sover länge på morgonen
    Och blir sur om hon vaknar för tidigt
    Som har humor
    Som gillar bacon
    Som kan hoppa jämfota över mattan
    Och skrattar högre än alla andra
    Min kärlek
    Pia
    (Man bygger alltså upp dikten med en massa Som och Och.)

    Fortsätt ge tips i tråden och ha en härlig Alla hjärtans dag!

  • Svar på tråden Alla hjärtans dag – tips i sista minuten
  • chippe­n
    Äldre 14 Feb 12:55
    #1

    Mitt bästa tips är att lyxa i det lilla, min sambo fick en extra stor mysfrukost ala helg style. Sen på vägen hem från jobbet blir det kanske en lite flaska champange och något gott efter maten som vi kan lyxa till det med.
    Själv är jag inte så mycket för nallebjörnar med "I love you"-hjärtan osv...vad ska man med de till sen.

    Själv blir jag glad och lycklig för några rosor Solig

  • Styrka
    Äldre 14 Feb 13:23
    #2

    Hjärtformad falukorv, den var rolig! Den tar jag med mig!

    Jag skrev ett fint brev (snudd på dikt) där jag berättade om hur lycklig jag är med honom, och alla fina egenskaper jag ser i honom. En fin bild klippte jag in oxå, och printade. I brevet skrev jag även vad presenten är; en konsultation till en plastikkirurg som varit väldigt svår att få tag på, och jag vet att han länge velat ha den här operationen. Förhoppningsvis blir min alla hjärtans present att han kan känna sig lite mer hemma i sin egen kropp, och kan njuta mer av livet.

    En  väldigt personlig present, och jag tvivlar på att så många får inspiration av den egentligen. Men jag har fler tips!

    Överraska med blommor när älsklingen slutat jobbet! Gå sedan och ta en fika på ett mysigt fik, eller hyr en film och ha mys under filten hemma!
    Eller, inte bara älsklingen förresten, varför inte bästa kompisen, mamma eller brorsan? Den här dagen är inte bara för alla par, utan för alla varma, starka och öppna hjärtan! Glöm inte bort alla de ni älskar i era liv den här dagen!

  • Äldre 14 Feb 13:36
    #3

    Min prins reste i väg i morse, men jag gömde en massa små lappar i hans resväska när han inte såg. På lapparna stod små kärleksmeddelande.

Svar på tråden Alla hjärtans dag – tips i sista minuten