• JesFre

OT Hjälp med en namne.

För 3 månadersn flyttade det in en man med samma namn som min fästman. de bor på xx 6B och vi på 6D.
    Som ni förstår har detta resulterat i att vi får deras julkort/räkningar/brev etc.

Har pratat med brevbärarna och försökt uppmärksamma dem men vi får fortfarande deras post. Jag har kollat upp dem lite och de finns varken på eniro eller HItta eller liknande sida. Vet inte om posten skulle titta på något sådant men vill undersöka om de fanns där iaf.
    Har försökt nämna det till personen men han verkar inte förstå att det är lite irriterande. Hoppas någon har möjlighet att ge mig lite tips.

Vet att detta är Off topic men BT har en förmåga att ge väldigt många bra tips. Och tips är vad jag behöver!

• Svar på tråden OT Hjälp med en namne.
  • BrudiMaj2012

Förstår att det är drygt..
    Våran brevbärare har missat post flera ggr till oss,
    vi ringde till posten och klagade, sedan dess har det funkat.. :P
    Kanske skulle vara något?
    Eller sätta en lapp på dörren, typ:
    Observera nummer 6 D.

• Dejli

Har du kollat på Ratsit eller Birthday.se som listar efter folkbokföringen?

Jag förmodar att de får en del av er post också, om ni får av deras... har ni några problem med att ni inte får tillbaks posten eller så?

• durrasflikka

Du ska ringa till det postkontoret som har hand om er post. Om ni inte vet var det ligger ring direkt till posten (kanske ni får ringa Bring Citymail också) och berätta detta.

Har jobbat på Citymail för några år sedan.

• Aniara4

Vi får ibland post adresserad till en granne i samma trappuppgång vars förnamn liknar vårt efternamn. Som tur är händer det rätt sällan, annars skulle jag nog också kontakta Posten (och Citymail) och be dem säga åt brevbäraren att vara lite mer noga.

Men är ert problem alltså att brevbäraren lägger på B fast det står D (eller tvärtom), eller är det när adressen på kuvertet är otydligt, typ att det bara står nr 6?

• JesFre

Tack för alla tips. Ska absolut ringa till postkontoret och citymail. Som tur var så har vi inte blivit av med någon post vad vi vet iaf Glad Ganska skönt att vara den som var här först. Och ja problemet är att efter att vi satt lapp på dörren och pratat med brevbäraren så fortsätter de att lägga 6B post i 6Ds brevlåda.

Självklart förstår jag att det kan bli lite förvirrande även för brevbärarna men när man påpekat det ett antal gånger. Så blir man lite less när de ändå lägger det i våran brevlåda och även skriver om adressen till 6D ibland.

Åter igen tack för hjälpen!  

• JesFre

Har precis tittat på båda sidorna som Dejli rekomenderade.. Mannen finns inte med på någon utav dem. Nästan så jag vill gå över och fråga om han ens är skriven här. Tungan ute Men så kan man ju inte göra. Men i mitt huvud är jag redan på väg. 

• Aniara4

Men om man säger så här... Även om det är irriterande att ni får hans post och får gå och lägga den i hans låda stup i kvarten (antar jag), så skulle det väl vara mycket värre om det verkade som att er post hamnade hos honom och att ni inte visste om han iddes lämna den till er eller inte?

• JesFre
    Aniara4 skrev 2012-02-13 17:08:56 följande:
    Men om man säger så här... Även om det är irriterande att ni får hans post och får gå och lägga den i hans låda stup i kvarten (antar jag), så skulle det väl vara mycket värre om det verkade som att er post hamnade hos honom och att ni inte visste om han iddes lämna den till er eller inte?
    ABSOLUT! Tack och lov att det är åt det här hållet. Bara frustrerande när det inte blir bättre. Men ska ringa imorgon och prata med posten etc. Det blir nog bra tillslut. 

Nu ska jag fira "alla hjärtans dag" Varför vara som alla andra och fira imorgon Flört
Svar på tråden OT Hjälp med en namne.