• Lyckli­gastet­jejen
    Äldre 12 Feb 11:54
    9667 visningar
    39 svar
    39
    9667

    Hur mycket pengar lägger ni på bröllopsfotograf???

    Ska gifta oss i juli 2012 och vill ju såklart föreviga denna dag med en bra fotograf. Helst vill vi ha med fotografen heldag, men känns som kostnaderna lätt springer iväg. Frågan är -hur mycket lägger ni på fotograf hel/halvdag inklusive moms? Och vad får ni för det gällande bilder,uppförstoring,fotobok,digitalt osv...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-12 11:55
    Kan tillägga att vi bor i göteborg och att bröllopet också ska hållas här...

  • Svar på tråden Hur mycket pengar lägger ni på bröllopsfotograf???
  • brideo
    Äldre 12 Feb 12:06
    #1

    Vi lägger 8.500 kr för en proffsfotograf som är med kl. 10 - 18. Vi bor i Sthlm. 

  • Brumme­lisa
    Äldre 12 Feb 12:41
    #2

    Vi la inga pengar alls på vår fotograf. Jag fick tag i en jätte duktig tjej här via BT som gjorde det gratis. Hon fotade sitt allra första bröllop. Kanske kan ni få tag i någon duktig fotograf, som iallafall kan göra det för en billig peng?

  • Theres­ebride
    Äldre 12 Feb 12:51
    #3

    Vi lägger 8000 kr på fotografen. Hon kommer vara med under vigseln och sen ta bilder utanför kyrkan + gruppbilder och sen två timmar porträttfotografering. Vi får högupplösta bilder på en skiva ca 100 st på vigsel och gruppbilder. Porträttbilderna skulle vi först inte få några högupplösta bilder på, men vi kom överrens om 20 st högupplösta bilder på porträttbilderna, men det fick vi betala 1000 kr extra för. Vi kommer gifta oss i Piteå.

  • annapa­nna88
    Äldre 12 Feb 14:16
    #4

    Vår fotograf tar betalt per timme vilket är väldigt smidigt tycker jag :) Man sätter av 2 timmar för porträttfotografering och sen får man plocka på de moment man vill ha med. Vi ska ha porträtt, vigsel och mingel, ca 4 timmar.
    Hon gör även heldagar och har då ett fast pris. Alla bra bilder får man på skiva, så inga konstiga paket.
    Vi gifter oss utanför Vänersborg.

  • lenape­bbles
    Äldre 12 Feb 14:22
    #5

    vi gifter oss oxå i juli 2012. Vi lägger ner 2000:- då är hon med oss hela dagen från frissan på morgonen, även med i kyrkan samt fotar efter brölloppet själva bröllipsfoton. kommer nog bli med även en stund på middagen.
     Att lägga ner så mycket pengar i onödan är det inte värt, det finns många som har som hobby att fotografera och är duktiga, fast deras yrkestitel kanske inte är fullt utbildad fotograf. sök bland era vänner o era vänners vänner,
    lägg en förfrågan bland era vänner tex på facebook. där fick vi vårat napp.
    Lycka till


    2000:-
  • tesso7­7
    Äldre 12 Feb 14:52
    #6

    Vi har anlitat en tjej som jag jobbar med, fotografering är hennes stora hobby. Hon ska fota oss från 9.00-21.00 och vi har kommit överens om 2500:- plus bensin,mat och dryck. Vi kommer även redigera och framkalla alla bilder själva.

  • nica83­a
    Äldre 12 Feb 19:43
    #7

    Vi bor också i gbg och ska anlita en fotograf som vi hittat här på BT, www.roosfoto.se/
    Har inte träffat honom än men tyckte om bilderna vi såg på hemsidan.


    För 4300 kr ingår följande:

    Porträttfotografering (före eller efter vigseln)



    Vigselceremonin     Uttåget / "Riskastningen"

    Skål + mingel      DVD med alla bilder (high-res JPG), varav ca/minst 100 redigerade.
    Det handlar nog om max tre timmar, för resten av dagen/kvällen så har vi tänkt be min fästmans kompis som är hobbyfotograf ta med sig sin fina kamera och plåta lite.
  • hanna1­102
    Äldre 12 Feb 20:33
    #8

    Vi försöker hålla nere på alla utgifter men fotograf har vi valt att satsa på. Vi tog nämligen våra förlovningsbilder i USA, och vår fotograf var fantastisk. Så hon kommer till vårt bröllop i Sverige. Vi betalar för henne och hennes mans flygbiljetter fram och tillbaka och inget mer, Det blir ju en del, men värt det, då hon kommer finnas på plats en vecka och även fota förberedelserna.

     


  • Anneli­256
    Äldre 13 Feb 08:26
    #9

    funderar med tanke på svaren.. flera har skrivit två timmars porträtt fotografering?? är d vanlig tid?? När gör man det i så fall?
    Vi hade tänkt fotograferas efter kyrkan och jag trodde max en timme.. känns som väldigt lång tid med två timmar innan vi kommer till festlokalenFörvånad

  • Theres­ebride
    Äldre 13 Feb 21:22
    #10

    Jo visst känns det ganska länge, men då har man möjlighet att åka och ta bilder på två olika ställen och hinner få lite mer varierade kort. Jag och blivande som är ganska stela framför kameran behöver nog ett tag för att slappna av också, så för mig känns det som ett måste med två timmar :)

Svar på tråden Hur mycket pengar lägger ni på bröllopsfotograf???