• Äldre 10 Feb 06:27
    2063 visningar
    5 svar
    5
    2063

    Hjälp med näbbklänningar

    Vi kommer ha våra fem döttrar som näbbar på vårt bröllop och nu letar jag klännigar till tjejerna för fullt. Tjejerna kommer att var 11 år, 9 år, 6 år, 4 år, och 3år när vi gifter oss. Jag har tittat lite på klännigar och inser att jag nog får köpa en modell till de två större tjejerna och en modell till de yngre. Jag har tittat på en jättesöt klänning på littlefairies.se som kostar 550:-/st till de små och en liknande till de större för 700:-/st. Jag hade nästan bestämt mig... 
    MEN så hittade jag en klänning på e-bay igår. Jag tänker att den klänningen skulle passa bra till de små tjejerna med en underklol under och till de större utan underkjol. Fördelen är att den endast kostar 12.99 USD/st och frakten för fem st skulle bli ca 60 USD. Totalt  skulle fem klänningar utan tull och moms gå på ca 800-900:-. Det är en stor skillnad mot de i butiken här i sverige. Men hur mycket kan man få betala i tull?? Och vad tror ni om klänningen jag sett? Tror ni den fungerar både till dom stora och små tjejerna?

    www.ebay.com/itm/GIRL-DRESS-IVORY-WINE-RED-12M-2-2T-3-3T-4-6-8-10-12-14-/280738431909&var=&hash=item870d545bab#ht_6688wt_2191

    Hm... fick inte med bilden så ni får en länk istället

    Jättetacksam för all input jag kan få. 

  • Svar på tråden Hjälp med näbbklänningar
  • 1700ta­l
    Äldre 10 Feb 08:06
    #1

    Jag svarade dig i gaffeltråden.

  • Äldre 10 Feb 09:10
    #2

    Jag tror att dom skulle funka fint på alla barnen, men gärna underkjol på alla i så fall, tror inte klänningen hänger snyggt utan underkjol.

    Min första tanke var www.littleprincess.se/shop/
    Dom har klänningar där vissa modeller går från 4-13 år och vissa från 3-10 år men det beror ju lite på om det är en stor treåring eller en liten 11-åring exempelvis.
    Dock är ju dom klänningarna betydligt dyrare.
    Momsen ligger väl på 25% om jag inte missminner mig. Tull vet jag inte så mycket om, men det har säkert 1700-tal redan svarat på Glad

  • Äldre 10 Feb 20:26
    #3

    Jag såg era svar i gaffeltråden. Tusen tack tjejer!! Jag skrev denna tråden först men så tänkte jag att ni i gaffeltråden borde ha koll eftersom jag är övertygad om att det är "kinaklänningar".

  • jossan­n
    Äldre 16 Feb 21:01
    #4

    Jag tror absolut att den passar till alla åldrarna, jättefin!!

  • hemajo­13
    Äldre 16 Feb 21:05
    #5

    www.ebay.com/itm/NEW-WHITE-FUCHSIA-FLOWER-GIRL-DRESS-S-M-2-4-6-12-/370464537970&var=&hash=item9503738ec8#ht_7422wt_921 Vi har oxå barn i olika åldrar, 5, 7, 10, 12.. Jag beställde denna klänningen, för jag ville gärna att alla skulle ha likadana.. blev jättenöjd och de satt väldigt fint på! de lösa blommorna går att plocka ur tyllen om man vill ha den lite mer stilren.. även blomman på skärpet går att ta bort... jag beställde den i helvitt!

Svar på tråden Hjälp med näbbklänningar