• FinLisa

    Vill se er inbjudan, ni som gjort en med mycket info i!

    Vi kommer att vilja ge ganska mycket info i vår inbjudan. Min kompis gjorde som en broschyr och jag vill gärna hitta på nåt lite eget. Tycker det är bra med tydlig info, vi har gäster från flera olika orter. Vore kul att ha lite info om kyrkan, om lokalen och vägbeskrivning. Lite om klädsel, ev. barnfritt och presentförslag. Lägg gärna upp bild på hur ni gjort ni som inte bara haft en sida så att säga. Tack!

  • Svar på tråden Vill se er inbjudan, ni som gjort en med mycket info i!
  • Sarmadaki

    Det bästa är väl att göra en ( gratis ) hemsida där man ända fram till bröllopet kan informera / uppdatera gästerna om vad som gäller.
    Jätteenkelt, spar tid för alla, ingen behöver fundera vad som är lämpligt/korrekt, och man kan uppdatera efter som.
    Man kan i inbjudan hänvisa till hemsidan, bra, blir kort info, och man behöver INTE kunna något om datorer.
    Tips : Skicka med ett litet kort med tele, mejl, hemsida mm , så behöver inte allt stå på själva inbjudningskortet.
    Lycka till
    Gifter mig själv  18/8

  • tesso77

    Vi skrev bara det nödvändiga i inbjudan. Sen skrev vi ett brev med mer info som vi skickade tillsammans med inbjudningskortet.

  • Jessicaia

    Vår inbjudan:


    Ni är härmed inbjudna att bevittna och fira vigseln mellan


    Jessica & Peter 
    Kyrka Datum kl. XX:XX


    Efter vigseln tar vi oss med egen bil till festplatsen för mat och dans.


    Osa senast till


    Jessica 0123456789


    Peter 1234567890


    Klädsel: Vårlikt


    Och sen hade vi några blad i en "ficka" i inbjudan:

    Vägbeskrivning


    Vi börjar vägbeskrivningen vid... Nödnummer: 


    Övrig information


    Specialkost: Är du unik precis som bruden så kan du meddela vad du inte kan äta när du ringer och tackar ja till inbjudan.


    Tal: Vill du hålla tal, spexa eller bara stå i centrum en stund blir vi jätteglada! Ring Toastmaster X och berätta om dina planer så att han kan planera in det i schemat. 


    Vilka får komma? Samtliga som står på kuvertet till inbjudan får komma. Släktens barn är välkomna men vänners barn stannar hemma.


    Vadå vårlik klädsel? Vi vill att ni känner er fina och fräscha. Vad som får er att känna just det är upp till er. Då vigseln är i mitten på maj kan det dock bli både varmt och kallt. Ta med en kofta!

    Och sen ett blad med info om boende och ett om gåvor... 

    Hoppas det kommer till nytta 

  • zoolin

    Idag postade vi våra inbjudningar.  Vi gjorde som så att i texten står plats för vigsel och fest. Men inte vägbeskrivning eller boendetips etc. Vi har gjort en bröllopshemsida med all info så om man vill så går man in där så får man karta och mer info om festen etc.
    Jag hoppas och tror att man antingen frågar oss om man inte vill ta reda på vägbeskrivning själv eller kollar in på hemsidan. Ville ha en hyfsat enkel och lagom mycket informativ inbjudan.
    Blir någon förvirrad eller irriterad så får den bli det.

  • aniara

    Vårt kort innehåller våra namn, att vi ska gifta oss, plats, datum, tid, namn på värdar och deras telefonnummer, när sista dag för OSA är samt klädkod. Sen har vi gjort som en liten broschyr som vi skickar med kortet. Det blir ett dubbelvikt papper i format så att det kan fästas på insidan av kortet.

    "Broschyren" innehåller rubrikerna "Om XXX" (XXX är platsen för festen) en kort text om orten, "Hitta hit" vägbeskrivning för bilburna och tips för de som inte har bil, "Boende" med förslag på boende inkl pris och telefonnummer, "Mat & dryck" där vi skriver att det blir trerätters med vin och att de som är vegetarianer/allergiska/inte vill ha alkohol ska uppge det vid anmälan, samt att restaurangens bar håller öppet efter middagen. Och till sist skriver vi ut vad vad vår toastmaster heter och hur man når honom om man vill hitta på något under festen. Jag kan ha missat någon rubrik. Vi skickar inte ut någon önskelista utan vi förser våra värdar med den informationen istället.

  • SandraM

    Vi använde oss av Calligraphen. I inbjudningskorten bjöd vi in på bröllop där det stod tid, plats och datum, klädsel samt när och till vilka man skulle OSA.


    Vi skickade även med ett litet informationsblad (kommer inte ihåg ordagrant hur vi formulerade oss nu men på ett ungefär blev det så här...:


    Välkomna till X och X bröllop.


    Här följer lite information om bröllopsdagen


    Bröllopsfesten


    Om ni önskar hålla tal eller behöver specialkost kan ni tala om det för någon av värdarna i samband med anmälan till festen.


    För den som önskar mer dryck efter middagen finns det att köpa i baren.


    Vi ser gärna att ni lämnar era små älsklingar hemma.


    Bröllopspresent


    Brudparet önskar sig mest av allt ett litet bidrag till en bröllopsresa.

  • Tokig
    Sarmadaki skrev 2012-02-10 09:47:14 följande:
    Det bästa är väl att göra en ( gratis ) hemsida där man ända fram till bröllopet kan informera / uppdatera gästerna om vad som gäller.
    Jätteenkelt, spar tid för alla, ingen behöver fundera vad som är lämpligt/korrekt, och man kan uppdatera efter som.
    Man kan i inbjudan hänvisa till hemsidan, bra, blir kort info, och man behöver INTE kunna något om datorer.
    Tips : Skicka med ett litet kort med tele, mejl, hemsida mm , så behöver inte allt stå på själva inbjudningskortet.
    Lycka till
    Gifter mig själv  18/8
    Har du gjort en egen hemsida? Vad har du använt för "verktyg"/sajt?
  • FinLisa

    Tack allihopa o för länken! Jag vet egentligen inte vad vi vill skriva där bara att jag vill ha en tydlig inbjudan. Men hemsidan lät bra fast vi är inte så kunniga vad gäller att skapa hemsidor. Är det svårt? Känns lite mycket kanske, då vi ska ha ett ganska litet bröllop (40-50 gäster). min kompis hade en liten story om brudparet, om kyrkan, om festlokalen, om boende, vägbeskrivning, om klädsel och presenter mm. Var gjord som en broschyr och jättefin. Men mycket sånt har man väl annars i festhäftet? Kyrkan är lite speciellt så det vore dock kul att ha med lite info om den i inbjudan eftersom vi redan varit där när vi kommer till festen. Annars kanske man kan länka till den på nätet :)


     


    Visa gärna nån bild om ni har!

  • hemajo13

    Vi hade kanske inte så mycket info som ni ska ha, men jag ville helst ha allt samlat i ett kort så såhär gjorde vi=) Postade dom idag! 




     

  • georgialee
    Sarmadaki skrev 2012-02-10 09:47:14 följande:
    Det bästa är väl att göra en ( gratis ) hemsida där man ända fram till bröllopet kan informera / uppdatera gästerna om vad som gäller.
    Jätteenkelt, spar tid för alla, ingen behöver fundera vad som är lämpligt/korrekt, och man kan uppdatera efter som.
    Man kan i inbjudan hänvisa till hemsidan, bra, blir kort info, och man behöver INTE kunna något om datorer.
    Tips : Skicka med ett litet kort med tele, mejl, hemsida mm , så behöver inte allt stå på själva inbjudningskortet.
    Lycka till
    Gifter mig själv  18/8
    Vi har en hemsida och majoriteten av de som varit inne av våra bjudna gäster är de gamla. (vi hade bröllopssideadressen redan på våra s-t-ds) Det är många som struntar i att gå in på sidor, så vi valde att skicka med mycket information till alla. Men även baksidorna på våra inbjudningar (det är som lappar med info som sitter i fickor på insidan av pärmen) har folk missat - så vi har fått nämna detta också, att de ska titta på baksidorna = sammanlagt 4 sidor info.
  • pulmonate

    Vi har ganska mycket info i våra inbjudningar (blev klara idag..) men vi har även en bröllopshemsida för all extra info. Där ger vi till exempel info om hotell, flygplatser, sevärdigheter, hyrbil, klädsel, osv.

    Jag har ritat den själv. Inbjudan öppnas i 3 delar. När den är stängd ser man adressen och bruden, sen när man öppnar den så ser man även maken
    OSA kan man riva av och skicka tillbaka. Det behövs inget kuvert till inbjudan.

    Insidan på inbjudan som viks i 3 delar. 



    Och framsidan


    De ska skickas om ett par veckor så jag hoppas inte att gästerna hänger på BT Oskyldig
     
  • FinLisa

    Stort tack, vilka fina kort ni gjort! I helgen tänkte jag handla o testa göra lite kort :)

  • Sarmadaki

    Oj, kanske ska ta med lite mer info i inbjudan iaf...
    Hemsidesverktyg finns här på BT, och på alla andra bröllopssajter.

Svar på tråden Vill se er inbjudan, ni som gjort en med mycket info i!