• charlo­tta81
    Äldre 9 Feb 12:59
    7952 visningar
    40 svar
    40
    7952

    Hedra min syster!

    Hej. Vi är mitt uppe i bröllopsplaneringen som ska vara i sommar. Skuolle vilja ha tips från er. Min syster gick bort för några år sedan och just vid sådana här högtider blir hon extra efterlängtad. Jag skulle vilja ha lite tips från er hur jag på ett fint sätt kan hedra henne och så att hon kan kännas "närvarande". tack

  • Svar på tråden Hedra min syster!
  • 1700ta­l
    Äldre 9 Feb 13:03
    #1

    Jag har också någon jag vill hedra men personligen vill jag inte göra nån stor sak av det gentemot de andra gästerna. Därför har jag hennes absoluta favoritblomma i min bukett. De som kände henne väl kommer förstå symboliken.

  • caruba
    Äldre 9 Feb 13:05
    #2
    1700tal skrev 2012-02-09 13:03:14 följande:
    Jag har också någon jag vill hedra men personligen vill jag inte göra nån stor sak av det gentemot de andra gästerna. Därför har jag hennes absoluta favoritblomma i min bukett. De som kände henne väl kommer förstå symboliken.
    Det var en mycket vacker tanke...
  • Mariem
    Äldre 9 Feb 13:17
    #3

    Jag ska ha min mammas favoritblommor (liljekonvaljer) i min brudbukett för att hedra henne. Vet andra som spelat en speciell låt som utgångsmusik för att hedra en bortgången vän. Detta kan man ju ev. skriva i vigselprogrammet. 

  • 1700ta­l
    Äldre 9 Feb 13:20
    #4

    Risken är kanske att det blir överväldigande och sorgligt. Men det beror förstås på omständigheterna.

  • Tokig
    Äldre 9 Feb 13:25
    #5

    En blomma i buketten är ett "vanligt" sätt att hedra de som inte kan vara med på dagen. T ex så hade ju Kronprinsessan Mary en röd ros "gömd" bland hennes vita blommor för att hedra sin mamma.

    En fin grej jag har sett, men som jag tyvärr inte hittar ett foto på nu, är när man i sidenbandet som håller samman blommorna fäster en liten liten ram med ett fotografi på den som inte kan vara med. Det finns ju små nyckelringar och så som är som ramar för fotografier.

    Glöm bara inte bort att det är din dag, din syster kommer finnas med dig hela dagen och vara nära oavsett om och hur du väljer att hedra henne.

    Ett sätt kan ju också vara att skicka upp en Khom Loy på kvällen. Då får du ju ha hela dagen med lycka men ändå skicka en tanke till din syster på natten.

    Hon har inget vackert smycke som du kan använda på bröllopsdagen? Det kan ju också vara ett sätt att minnas henne.

  • Tokig
    Äldre 9 Feb 13:28
    #6
  • Tokig
    Äldre 9 Feb 13:31
    #7




  • Tokig
    Äldre 9 Feb 13:33
    #8

    Ok, jag vet inte varför inläggen postas innan jag är klar. Men datorn lever ett eget liv just nu.

    En sak som jag spontant kom på som kan vara väldigt fin är om du lämnar din brudbukett på din systers grav efter bröllopet.

    Nu... nu är jag klar Glad Hoppas du fick lite tips.

  • Äldre 9 Feb 13:57
    #9
    Tokig skrev 2012-02-09 13:25:20 följande:
    En blomma i buketten är ett "vanligt" sätt att hedra de som inte kan vara med på dagen. T ex så hade ju Kronprinsessan Mary en röd ros "gömd" bland hennes vita blommor för att hedra sin mamma.

    En fin grej jag har sett, men som jag tyvärr inte hittar ett foto på nu, är när man i sidenbandet som håller samman blommorna fäster en liten liten ram med ett fotografi på den som inte kan vara med. Det finns ju små nyckelringar och så som är som ramar för fotografier.

    Glöm bara inte bort att det är din dag, din syster kommer finnas med dig hela dagen och vara nära oavsett om och hur du väljer att hedra henne.

    Ett sätt kan ju också vara att skicka upp en Khom Loy på kvällen. Då får du ju ha hela dagen med lycka men ändå skicka en tanke till din syster på natten.

    Hon har inget vackert smycke som du kan använda på bröllopsdagen? Det kan ju också vara ett sätt att minnas henne.
    Tänkte bara nämna att man nu behöver till stånd för att skicka upp Khom Loy. kan vara bra att veta, annars var det väldigt fina tips du gett Tokig Glad
  • Äldre 9 Feb 13:57
    #10

    Tillstånd ska det ju stå... kunde ju misstolkas lite Flört

Svar på tråden Hedra min syster!