• sajenthi

Festlokaler i Uppsala

Någon som har ett bra tips på festlokaler runt om eller i Uppsala. Gärna där man kan boka middag och dukning osv. Gärna någon som har en kuvertavgift under 900kr.

• Svar på tråden Festlokaler i Uppsala
  • sajenthi
    Sörön10 skrev 2012-02-09 12:36:24 följande:
    Nationerna!

Vissa av dem hyr ut till "civila", andra bara till ex-medlemmar. Norrlands nation vet jag har ett dotterbolag som riktar sig till civila!

Snygga lokaler och bra mat!

www.nnfk.se/nnfk.asp

Lycka till!
    Jo de står högst upp på önskelistan. Dock så hamnade vi på ca 940kr/kuvert.. Känns tungt att börja skära i gästlistan, så jag ser över andra alternativ också.
  • sajenthi
    brudskor skrev 2012-02-09 12:42:02 följande:

Glad Detta kanske kan vara något

www.skaris.se/festvaning/vara-paket

Kan tipsa om foto också i Uppsla www. malin-fotograf .com

Tack! Det skall jag kolla upp
  • Sörön10
    sajenthi skrev 2012-02-09 12:40:04 följande:
    Jo de står högst upp på önskelistan. Dock så hamnade vi på ca 940kr/kuvert.. Känns tungt att börja skära i gästlistan, så jag ser över andra alternativ också.
    Oki! Jag hade ingen koll på deras priser! 

Skaris är ju också jättefint! Transportsvårt dock! Men det ligger ju så vackert!  
  • Moster Stina

Orangeriet har jag ätit bröllopsmiddag i.

• imdelicate

Vad ska ha vår bröllopsfest på Norrlands. Jag uppfattar dem som väldigt proffsiga och bra på vad de gör när vi har haft kontakt med dem. Otroligt fina lokaler också. Hoppas på fint väder så man kan använda terassen. Finns det kanske något val som gör att kuvertavgiften blev mindre, typ ha buffé, eller två rätters och sedan tårta som efterrätt?

Min fästman var och kollade på Orangeriet, men det är kullersten i lokalen, och kanske inte är toppen för gäster med skor med smala klackar (om det nu spelar någon roll), ska inte heller finnas någon toa i lokalen (man måste gå ut till en annan lokal som jag förstod det), vilket kan vara värt att ha i åtanke. 

Jag har varit på en bröllopsfest på Östgöta nation, vilket jag då tyckte var mysigt, men har efteråt hört att de inte var så proffsiga att ha att göra med (två timmar innan festen började hade inte ölen börjat kylas, ljusstakar var inte putsade, de som hade festen fick tjata ett bra tag för att få kunna ha en frukt- och godisbuffé, de fick ingen hjälp med att skära upp tårtan och toastmadame fick se till att personalen plockade undan kaffekoppar, fat och skedar etc).

Eklundshof finns ju också, men där låg kanske kuvertavgiften på 950 kr/pers eller liknande, så då går den kanske bort. Mysig lokal med tillgång till trädgården också.

• Palolem

Hammarskog. De har menyer om inte är apdyra. 

Vasasalen på slottet, där kan man ta med eget dricka.  

Svar på tråden Festlokaler i Uppsala