• Sara85

Göra fula stolar snygga!

Hej!

Jag undrar om det finns några kreativa människor där ute som kan hjälpa mig med tips på att göra riktigt fula, bruna trästolar snygga till bröllopsfesten?!
    Finns det något man kan göra själv eller tips på sidor där man kan hjälp!?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Göra fula stolar snygga!
  • Chicita

Stolsöverdrag går att hyra, sy eller köpa.

Men det lättaste är att lägga *typ* löpare över stolen bara. Från stolsryggen och ner över sitsen...

• Styrka

Vi viker vita fleecefiltar och lägger över stolsryggen på samma sätt som löpare som chicita tipsar om. 13kr/st på jysk... stolsöverdrag brukar många annars fixa med Ikea Knoppa lakan som knyts runt stolen. Det finns videos på youtube.com saom visar hur man gör. Det kostar i så fall 20 kr/stol.

jag lekte ett tag med tanken att dra stora örngott över stolsryggen bara. Om man hittar örngott av rätt mått och har stolsryggar som är rätt smala och korta...

annars sittdynor? om du hittar på rea, så gör det ju mycket för komforten, middagen tar ju ändå en stund och träsmak i rumpan har vi ju alla dessvärre upplevt... fleecefiltar gör även sitsen lite mjukare kan jag tipsa om...

• Vårbrud

Vi syr av knoppa lakan, bara så det täcker stolsryggen. Tänkte göra så de täckte sitsen också men då måste det fästas på nåt vis så de inte åker av när gästerna reser på sig å så. Lite för mkt jobb tyckte vi. Av ett lakan så kan vi ut 5 st.

Svar på tråden Göra fula stolar snygga!