• fasit
    Äldre 8 Feb 22:24
    3002 visningar
    8 svar
    8
    3002

    Bröllopsresa i Asien någon?

    Hej! Jag och min blivande planerar bröllopsresa i Asien nästa vinter för fullt. Tanken är Singapore-Malaysia-Thailand. Finns det någon mer med samma planer?


  • Svar på tråden Bröllopsresa i Asien någon?
  • Jenny 03
    Äldre 9 Feb 08:12
    #1

    Vi letar som galningar också dit.. Jag har blivit rekomenderad av flera en liten pärla i Thailand och det är Koh Chang.. Vi funderar starkt på det..

  • fasit
    Äldre 10 Feb 07:42
    #2
    Jenny 03 skrev 2012-02-09 08:12:02 följande:
    Vi letar som galningar också dit.. Jag har blivit rekomenderad av flera en liten pärla i Thailand och det är Koh Chang.. Vi funderar starkt på det..
    Aha, vi funderar på Koh Lipe, men först åka till singapore och genom malaysia. Har ni pratat med någon resebyrå eller kollar ni själva?
  • Jenny 03
    Äldre 10 Feb 07:56
    #3

    Koh Lipe har vi också fått som tips och Koh Phi Phi av en kollega som bor i Thailand sen ett tag tillbaka.. Vi kollar själva och kollar ALLT känns det som.. Vi vägde mellan att åka en vecka till Maldiverna för snordyra pengar eller tre veckor till Thailand för halva den summan.. Valet var rätt enkelt!!! ;)

  • fasit
    Äldre 12 Feb 09:55
    #4
    Jenny 03 skrev 2012-02-10 07:56:47 följande:
    Koh Lipe har vi också fått som tips och Koh Phi Phi av en kollega som bor i Thailand sen ett tag tillbaka.. Vi kollar själva och kollar ALLT känns det som.. Vi vägde mellan att åka en vecka till Maldiverna för snordyra pengar eller tre veckor till Thailand för halva den summan.. Valet var rätt enkelt!!! ;)
    Vi har gått i samma tankar. Var häromdagen och pratade med en resebyrå så vi ska ser vad de kan hjälpa oss med. När ska ni åka?
  • Odium
    Äldre 12 Feb 10:46
    #5

    Vi åker till Krabi, Ao nang. Vi var där förra året och det var fantastiskt.
    Vi gifter oss i augusti i år, me åker först i mars -13 och blir borta 3 veckor.

  • fasit
    Äldre 12 Feb 11:03
    #6
    Odium skrev 2012-02-12 10:46:50 följande:
    Vi åker till Krabi, Ao nang. Vi var där förra året och det var fantastiskt.
    Vi gifter oss i augusti i år, me åker först i mars -13 och blir borta 3 veckor.
    är det charter? Vad tycker ni alla generellt om charter? är det tråkigt eller ska man åka på det eller passa på att åka lite själv dit man vill?
  • Gamila
    Äldre 12 Feb 11:31
    #7

    Även Koh Samui, Kog Tao och den underbara ön Koh Nang yuan är pärlor i Thailand.



    Koh Nang yuan

  • Odium
    Äldre 12 Feb 15:07
    #8
    fasit skrev 2012-02-12 11:03:00 följande:
    är det charter? Vad tycker ni alla generellt om charter? är det tråkigt eller ska man åka på det eller passa på att åka lite själv dit man vill?
    Vi åkte charter med Ving. Det passade oss jättebra, allt är ordnat med transfer, bokning, frukost osv. Bara att betala, åka och slappna av. Sen har man ju en viss försäkring när man åker charter, att det inte blir några problem med dubbelbokningar osv. Eller ja, problem kan det ju bli, men jag har ju betalat så det löser dem åt mig.
    Jag har kollat upp lite (inte mycket alls) hur mycket man skulle spara i pengar på att boka allt själv osv. På de datum jag kollade blev det billigare att ta charter, samt kortare flygresa i timmar.

    Den andra delen jag gillade med charter var att det inte var några mellanlandningar på ditvägen, vilket betyder att våra väskor är orörda. På hemvägen var det ett stopp i förenta arabemiraten för tankning, återigen flyttas inte väskorna.
    Med t ex Thai air är det minst två byten per väg. Ett plus är att man får komma upp och röra sig, ett minus är att de lastar om väskorna vid varje stopp, så det finns en mycket högre risk att någonting försvinner eller kommer sent. Och sånt vill jag inte tänka på när jag ska ha semester. Om det inte blir en SJUK skillnad på priset med att boka själva kommer vi ta charter igen, bara för att slippa oroa oss för sånt som kan gå fel.

    Ett tips till alla!
    Jag visste inte (och såg ingenstans på Vings hemsida) att passet måste vara giltigt minst 6månader efter HEMresedatumet. Två personer som skulle med vårt plan fick inte åka med då den ena bara hade pass som var giltigt tre månader efter.. Så vi fick vänta på Arlanda medan de letade igenom hela planet efter deras väskor..
Svar på tråden Bröllopsresa i Asien någon?