Familjeproblem (långt, osammanhängande. Förlåt)
Jag blir så trött på min blivande svärstyvmor. Dvs min m2bs styvmamma, hans far gifte om sig när han var 24. Hon är allmänt konstig, men nu känns det som att det börjar ta på oss. Bröllopet kommer ske i stockholm, men vi bor just nu i storbrittanien, och det gör hans sifa av släkten också. Det började med att hon ville bjuda med sin bästa vän och hennes man (jag har aldrig träffat någon av dem). Till saken hör att hennes bästa vän är alkoholist. Jag har ingenting emot alkoholister, men jag var lite orolig för att de skulle ställa till med en scen på bröllopet, då jag vett att de två ofta bråkar, väääldigt högljutt! Men, vi sa att de självklart får komma, och vi skickade ut ett save the date kort till dom. Bröllopet är på en lördag under sommaren 2012. Eftersom att min m2bs pappa o styvmor aldrig har varit i Sverige o hälsat på (vi bodde i sverige tillsammans i 2 år) så hoppades vi att de kanske kunde komma under en vecka, så att de får lära känna min familj lite mera. Min familj har varit här 2 ggr för att hälsa på oss och dem. Men, de har sagt nu att de kommer komma dagen innan bröllopet, och åka hem på måndagen. När jag frågade om de inte kunde tänka sig o komma lite tidigare så fick jag som svar (av stuvmodern) att hennes väninna inte kunde stanna längre än så, och de vill åka med dom eftersom att dom har bjudit in dem. Jag sa då att det känns trist, och att det faktist inte är "deras vänners resa utomlands" som är det stora eventet, utan det faktum att hennes styvson (och hans pappas son) som ska gifta sig! Bröllop är en sjukt stor grej här i GB, mycket större än i Sverige. Efter jag hade sagt det så blev pappan lite fundersam o försökte få in ett ord, men det tillät hon inte. Senk så ringde de och sa att hennes väninna inte kommer kunna komma. Vi frågade då om de kan tänka sig o komma tidigare, men fick till svar att de nog vill åka till Spanien i år inte en gång utan TVÅ gånger, och eventuellt åka på en medelhavskryssning, och då har de inte råd att vara i Sverige längre än fredag-måndag! Efter vi släppte det, så ringde de o frågade om ett annat par som de ville bjuda in kan komma. Vi sa ja, och då frågade dom om det nya paret kommer kunna sitta vid honörsbordet. Grejen är att borden är väldigt små, och de kommer inte o få plats (inga tärnor eller syskon får heller plats). Då sa de att de inte vill sitta med oss och mina föräldrar, utan de vill sitta med deras vänner. Jag vet att det kanske låter ensidigt, och att många kanske tror att jag inte berättar allt. Men tro mig, det här är the truth, the whole truth and nothing but the truth.... Min fråga, är det här normalt, eller har jag rätt att bli upprörd? Om du orkade läsa allt, tack! Tusen tusen tack!