• Zelli

    varning för travel insight wedding!!

    Jag och min pojkvän har läng velat ha en vigsel ceremoni på stranden  coh efter mycket letande besätmde vi oss att ta hjälp utav Travel Insight eftersom dem marknadsför sig själva som bra planeringskoordinator för vigsel på strand i Thailand. Efter att ha haft ett antal telefon kontakt och mail kom vi överens om ett paketinnehåll enligt våra önskningar samt att dem skulle ta hand om all planering från ankomst till bestämd hotell fram till efter vigseln. 
    När vi väl anlände till hotellet hade dem inte ens en aning om att vi skulle ha vigsel. Rummet var inte färdigt och vi var då tvugna att vänta med våra väskor på stranden i en timme. Enligt Travel insight var det bekräftat att vi skulle få det rum som vi önskade men när vi kom fram fick vi ett helt annat. Vår planeringkoordinator lovade att träffa oss dagen innan vigsel för att gå genom dem sista detaljerna och även bestämma plats. Han hörde aldrig av sig självmant utan vi fick hela tiden försöka ta kontakt med honom som till slut dök upp sent kvällen innan vigseln. Detta medförde till att vi kände oss oviktiga och det är endast våra pengar som dem vill åt. Vår vigsel på stranden blev en bedrövlig upplevelse på grund av Travel Insight som lovade massor innan vigsel men när det väl gällde så får man inte mycket för pengarna. Dereas rekommendation på hotell (Amantra Resort i Koh Lanta) lät till en början som ett paradis men när vi väl kom fram bemöttes vi av otrevlig personal som inte kunde någon engelska och blev dåliga av deras mat. Städningen på rummen var bedrövlig.

    Jag vill bara säga när jag väl hade massa frågor dagen innan min vigsel så pekade planeringskoordinatorn på en mörk strand och sa att där kommer vigseln vara. Och detta bara några timmar innan den stora dagen. När vi talade om vår missnöjdhet för honom så var deras lösning att lägga ner allt och att dem inte hade lust att genomföra vigseln. 

    Tänk er för innan ni bokar genom företag. Efter att vi har varit i Thailand och fått reda på hur det funkar här nere så kan vi rekommendera att det är både billigare och säkrare att gå till ett bättre hotell och planera allt med dem. Dem är så hjälpsamma och planerar allt omgående för ca 50 000 BTH till skillnad från travel insight som tar minst 90 000 BTH.

     


    Travel Insight, Amantra resort, strandvigsel, ceremoni
Svar på tråden varning för travel insight wedding!!