• MamaMia

    Är Brännkyrka fin att gifta sig i? Eller annat runt skogskyrkogården m omnejd! =)

    Som sagt, runt skogskyrkogården nå lite fin kyrka ???


    Har panik, hittar ingen fin o mysig kyrka åt oss =(

  • Svar på tråden Är Brännkyrka fin att gifta sig i? Eller annat runt skogskyrkogården m omnejd! =)
  • MamaMia
    Jeez skrev 2012-02-16 10:16:14 följande:
    Brännkyrka är fin! Enskede kyrka också.
    Tack! Ja de är ju de!
  • MamaMia
    malli716 skrev 2012-08-19 23:00:47 följande:
    www.kyrkokartan.se/055442/images/

    Här har du bilder från insidan. På kyrkokartan.se kan man säka på alla kyrkor i Sverige och de flesta har flera bilder från både insidan och utsidan. Skrattande Själv har jag aldrig varit där men den ser jättefin ut!
    Satt just o kolla på dem ;) Fina!
  • M040812J

    Jag gifte mig 4/8 i brännkyrka kyrka. Har också döpt båda barnen där. Jättevacker kyrka. Bilderna blir otroligt vackra eftersom den är så ljus inuti. Rätt enkel och stilren fast samtidigt gedigen! Rekommenderas verkligen!

    Slänger in en bild från vigseln. 


  • MamaMia

    Jag tyckte oxå den är så fin o ljus! Får se om de blir den kyrkan. Hoppas :)


    M040812J skrev 2012-08-20 10:49:05 följande:
    Jag gifte mig 4/8 i brännkyrka kyrka. Har också döpt båda barnen där. Jättevacker kyrka. Bilderna blir otroligt vackra eftersom den är så ljus inuti. Rätt enkel och stilren fast samtidigt gedigen! Rekommenderas verkligen!

    Slänger in en bild från vigseln.

     



     


  • sommar2014

    Jag såg Brännkyrka kyrka i ett reportage i Allt om bröllop. Fint var det där!

    Enskede kyrka renoveras just nu och öppnar igen till advent 2012, tror de tar emot bokningar igen till 2013. Så den kommer vara i toppskick. Flört Den har jag bara sett på bild men den är ju himla fin! Och ska tydligen vara rätt liten så det blir inte ekande tomt som det blir i många stora kyrkor. Kolla svenskakyrkan.se så står det mer utförligt om renoveringen.

    Sköndals kyrka (bara sett på bild) är ju också i lite äldre stil, den hör till Farsta församling. I övrigt känner jag bara till moderna, lite småtråkiga kyrkor i söderort.

Svar på tråden Är Brännkyrka fin att gifta sig i? Eller annat runt skogskyrkogården m omnejd! =)