• David7­3
    Äldre 6 Feb 13:15
    2928 visningar
    3 svar
    3
    2928

    Måttsydd kostym i Stockholm?

    Köpte en kostym från Sutopia, men är tyvärr rätt missnöjd. Kostymen satt inte så bra, trots att jag mätte i timmar! Sen kändes tyget lite ”billigt”- trots att jag valde bland de dyrare tygen… Är det någon som vet något företag i Stockholm där jag kan mäta upp på plats och få lite hjälp?

  • Svar på tråden Måttsydd kostym i Stockholm?
  • Larsa2­2
    Äldre 13 Feb 09:24
    #1

    Hej! Har du testat Lee Baron i Kungsträdgården? Jag sydde upp en kostym och några skjortor där innan jul. Till skilnad från Sutopia, som jag också har testat, blir du uppmätt av skräddare samt att du kan se alla tyger på plats och inte bara på bild.

  • David7­3
    Äldre 13 Feb 09:30
    #2

    Tack för tipset, nej jag har inte varit där! Verkar inte finnas så många ställen där man kan bli uppmätt i Stockholm... Blev du nöjd med kvalitén? Ungefär hur mycket kostade det?

  • Larsa2­2
    Äldre 13 Feb 10:19
    #3

    Nej precis, det är inte alla som känner till dem. Jag blev supernöjd med både kostymen och skjortorna! Kostymen känns exklusiv, i klass med en Hugo Boss i kvalité. Jag kommer inte ihåg exakt vad jag betalade för dem men jag tror kostymen kostade cirka 3500 kronor och skjortorna kostade nog bara 550 kronor styck.

Svar på tråden Måttsydd kostym i Stockholm?