• evigtkär

    Ni som har axelbandslös klänning, vad har ni för bh?

    Jag har aldrig hittat en bra bh för axelbandslösa klänningar. Så nu letar jag efter en klänning med axelband eller en halterneck klänning. Men det är ju sååå snyggt med klänningar utan axelband!


    Ni som har köpt en brudklänning utan axelband, hur har ni löst bh:n. Man vill ju ha lite stöd under och ändå se snygg ut. Det värsta jag vet är när man ser tjejer gå och dra upp klänning/bh:n hela tiden...

  • Svar på tråden Ni som har axelbandslös klänning, vad har ni för bh?
  • Mahy

    Jag har köpt BH från Calvin Klein, Min kommer inte rucka på sig! Jag kommer även att att fästakläd tejp för att dubbelsäkra eller var man nu ska säga :)

  • evigtkär
    Mahy skrev 2012-02-03 21:18:06 följande:
    Jag har köpt BH från Calvin Klein, Min kommer inte rucka på sig! Jag kommer även att att fästakläd tejp för att dubbelsäkra eller var man nu ska säga :)
    Vart hittade du den bh:n och tejpen. Någon spec underklädesbutik?
  • Mahy

    Twilfit :) Be dem om hjälp. för när man ska ha en bra bh krävs det lite mer än hm...tyvärr....Jag betalde allt som allt 499kr för både bh och tejp. tejpen har jag bara för säkerhet skull!

  • Fröken Söt

    Jag behövde ingen BH under. Själva klänningen fungerade som en korsett och höll allt på plats, mycket bättre än någon axelbandslös BH jag hittat. Hade snörning i klänningen, det kanske hjälpte till.


  • EA83

    Jag hade Wonderbra under min klänning, men hade jag haft fasta bröst hade jag inte behövt någon bh alls. Provade iofs inte hur det skulle vara utan bh kanske hade det gått. Klänningen bärs underbysten, alltså det är där denska sitta tight för att hålla klänningen uppe, känner man att man drar i klänningen så är det där den ska sys in och inte nödvändigtvis över bysten. Så sa i alla fall min sömerska.


    Wonderbra finns på nelly.com jag köpte min på ebay till ca 40% billigare än nelly. Samma storlek som vanligt.


     


    http://nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/underkläder/bh-toppar/wonderbra-690/ultimate-strapless-bra-690001-770/

  • Chicita

    Bästa axelbandslösa BH jag någonsin har provat är Wonderbra Ultimate Strapless.

    De flesta axelbandslösa brudklänningar är dock byggda på en korsett och brukar inte kräva BH.
    Vill du ändå ha en (bara för trygghetskänslan) så kan jag varmt rekommendera Ultimate Strapless som sagt.
    Finns bland annat på Nelly.com och jag tror att det fanns på halens också eller om det var ellos...

  • Fröken Söt
    EA83 skrev 2012-02-03 21:37:51 följande:

    Klänningen bärs underbysten, alltså det är där denska sitta tight för att hålla klänningen uppe, känner man att man drar i klänningen så är det där den ska sys in och inte nödvändigtvis över bysten. Så sa i alla fall min sömerska.


    Ja, klänningen ska "vila på höften". Behöver man dra upp den kan man minska den i midjan i första hand, om det är en stadigare klänning i alla fall.
  • chrpe

    Jag kommer sy hällor i klänningen som jag trär igenom bh:n så åker bh:n ner ja då måste även klänningen följa med :)

Svar på tråden Ni som har axelbandslös klänning, vad har ni för bh?