Jag han: Då har jag några tips...
Kändes ju lite onödigt att tipsa om saker i Stockholm om hon bodde där, därför undrade jag
Gotland - Visby...
Clarion Hotel Wisby . Det är ett underbart ställe. Bästa hotellfrukosten jag haft nån gång och dom har några lite personligare rum i en avdelning som ligger utåt vägen (men det är ju i princip ingen trafik innanför ringmuren så det spelar ingen roll).
I källaren där finns en spa-avdelning om man vill gå på sånt på kvällen, men man har även tillgång till simbassängen även om man inte bokar spa-tider
Restaurang
Donners Brunn som ligger bara ett stenkast (max 100 meter) från hotellet har väldigt bra mat och bra service.
Det kanske är lite lättare att ta sig till
Clarion Collection Hotel Bolinder Munktell
Det ligger väldigt vackert vid ån som rinner igenom Eskilstuna, det ingår en enklare kvällsbuffé i priset och dom har en relaxavdelning som man har fri tillgång till om man vill lägga sig i bubbelpoolen ett tag och slappa. Men inget spa (vilket ju inte var viktigt heller om jag förstod dig rätt

)
Eskilstuna är en rätt mysig stad om man vill strosa runt och kanske shoppa lite och det finns en hel del restauranger där också även om jag inte gått på så många då jag oftast äter hos släkten när jag är där och hälsar på
Det finns fler hotell om man vill ge bort en liten "get-away" sådär. Men dom här är mina top två.
(förresten, om man ska bo på hotell i Göteborg, om hon skulle på After Shave exempelvis, så måste jag ju bara rekommendera
11:an
Inget speciellt om man kollar inredning och sånt, men jag har en kompis som jobbar där och jag vet att dom verkligen jobbar på att erbjuda riktigt bra och personlig service.
Annars brukar det finnas bra tips i dom där upplevelsepaketen man kan köpa. Du vet dom där där man köper en ask och så finns det typ 6 olika saker att välja bland för den som får presenten.
Jag brukar tjuvläsa lite på dom om jag har idétorka och se om jag kan knycka en av idéerna...

Något "lagom äventyrligt" kan vara en båtresa, häst-safari på fjället, skoteråkning, Ladies Night...