• Jag han

OT, behöver tips på present till 60-åring..

Min fina mamma fyller 60 snart. Är ute efter lite upplevelser i present.

Hon gillar inte äventyr eller spa behandlingar. Åker gärna inte utomlands heller.

Finns det nån som har något tips på nån trevlig upplevelse för henne och min pappa?

Vet att denna tråd inte hör hemma här på bröllopstorget, men skulle vilja ha lite tips från folk jag inte känner :) Som kan ge mig lite nya tankar och idèer.

Tack snälla på förhand!! :)

• Svar på tråden OT, behöver tips på present till 60-åring..
  • Chicita

Reser hon gärna inom sverige?
    Vart bor hon?
    Är hon äventyrslysten eller säkerhetsmedveten (du förstår nog vad jag menar Flört)

• Chicita

Sorry... tyckte du skrev att hon gillade äventyr, och då tänkte jag genast "äventyr som forsränning - eller äventyr som byta kaffesort" Tungan ute
    Men stryk den biten... Dom andra två frågorna kan vara bra att få svar på

• Juni 2012

Presentkort på en lyxig, mysig restaurang?
    Teater-/showbiljetter? Kanske att komplettera med hotellövernattning?

• aniara

Galenskaparna & After Shave firar 30-årsjubileum med en show i Göteborg. Den börjar gå i september. Kan det vara något kanske?

Min mamma fyller för övrigt också 60 i år och jag har inte heller kommit på någon bra present.

• Juni 2012

Biljetter till vinprovning? Eller annan dryck, finns ju provningar av öl, whiskey, m.m.
    Eller chokladprovning?

• Jag han

Tack snälla ni för era svar! Har inte kommit åt datorn förrän nu :)

Juni och Aniara. lite sånt är jag ute efter tror jag. After shave borde hon gilla! Tack för tipsen.

Chicita: haha, Hon skulle nog sälja sin plats på en forsränningstur ;) Byta kaffesort låter mer som hennes melodi ;)Hon bor i närheten av Stockholm, men reser gärna runt i Sverige. Både norr och söder. Men det är när det kommer utanför gränserna det blir lite otäckt. :)

Tack igen för hjälpen! :)

• Chicita
    Jag han:  Då har jag några tips...
    Kändes ju lite onödigt att tipsa om saker i Stockholm om hon bodde där, därför undrade jag Flört

Gotland - Visby... Clarion Hotel Wisby . Det är ett underbart ställe. Bästa hotellfrukosten jag haft nån gång och dom har några lite personligare rum i en avdelning som ligger utåt vägen (men det är ju i princip ingen trafik innanför ringmuren så det spelar ingen roll).
    I källaren där finns en spa-avdelning om man vill gå på sånt på kvällen, men man har även tillgång till simbassängen även om man inte bokar spa-tider

Restaurang Donners Brunn som ligger bara ett stenkast (max 100 meter) från hotellet har väldigt bra mat och bra service.

Det kanske är lite lättare att ta sig till Clarion Collection Hotel Bolinder Munktell
    Det ligger väldigt vackert vid ån som rinner igenom Eskilstuna, det ingår en enklare kvällsbuffé i priset och dom har en relaxavdelning som man har fri tillgång till om man vill lägga sig i bubbelpoolen ett tag och slappa. Men inget spa (vilket ju inte var viktigt heller om jag förstod dig rätt Flört)

Eskilstuna är en rätt mysig stad om man vill strosa runt och kanske shoppa lite och det finns en hel del restauranger där också även om jag inte gått på så många då jag oftast äter hos släkten när jag är där och hälsar på Flört

Det finns fler hotell om man vill ge bort en liten "get-away" sådär. Men dom här är mina top två.
    (förresten, om man ska bo på hotell i Göteborg, om hon skulle på After Shave exempelvis, så måste jag ju bara rekommendera 11:an
    Inget speciellt om man kollar inredning och sånt, men jag har en kompis som jobbar där och jag vet att dom verkligen jobbar på att erbjuda riktigt bra och personlig service.

Annars brukar det finnas bra tips i dom där upplevelsepaketen man kan köpa. Du vet dom där där man köper en ask och så finns det typ 6 olika saker att välja bland för den som får presenten.
    Jag brukar tjuvläsa lite på dom om jag har idétorka och se om jag kan knycka en av idéerna... Flört
    Något "lagom äventyrligt" kan vara en båtresa, häst-safari på fjället, skoteråkning, Ladies Night...
  • Jag han
    Chicita skrev 2012-02-01 15:22:07 följande:
    Jag han: Då har jag några tips...
    Kändes ju lite onödigt att tipsa om saker i Stockholm om hon bodde där, därför undrade jag Flört

Gotland - Visby... Clarion Hotel Wisby . Det är ett underbart ställe. Bästa hotellfrukosten jag haft nån gång och dom har några lite personligare rum i en avdelning som ligger utåt vägen (men det är ju i princip ingen trafik innanför ringmuren så det spelar ingen roll).
    I källaren där finns en spa-avdelning om man vill gå på sånt på kvällen, men man har även tillgång till simbassängen även om man inte bokar spa-tider

Restaurang Donners Brunn som ligger bara ett stenkast (max 100 meter) från hotellet har väldigt bra mat och bra service.

Det kanske är lite lättare att ta sig till Clarion Collection Hotel Bolinder Munktell
    Det ligger väldigt vackert vid ån som rinner igenom Eskilstuna, det ingår en enklare kvällsbuffé i priset och dom har en relaxavdelning som man har fri tillgång till om man vill lägga sig i bubbelpoolen ett tag och slappa. Men inget spa (vilket ju inte var viktigt heller om jag förstod dig rätt Flört)

Eskilstuna är en rätt mysig stad om man vill strosa runt och kanske shoppa lite och det finns en hel del restauranger där också även om jag inte gått på så många då jag oftast äter hos släkten när jag är där och hälsar på Flört

Det finns fler hotell om man vill ge bort en liten "get-away" sådär. Men dom här är mina top två.
    (förresten, om man ska bo på hotell i Göteborg, om hon skulle på After Shave exempelvis, så måste jag ju bara rekommendera 11:an
    Inget speciellt om man kollar inredning och sånt, men jag har en kompis som jobbar där och jag vet att dom verkligen jobbar på att erbjuda riktigt bra och personlig service.

Annars brukar det finnas bra tips i dom där upplevelsepaketen man kan köpa. Du vet dom där där man köper en ask och så finns det typ 6 olika saker att välja bland för den som får presenten.
    Jag brukar tjuvläsa lite på dom om jag har idétorka och se om jag kan knycka en av idéerna... Flört
    Något "lagom äventyrligt" kan vara en båtresa, häst-safari på fjället, skoteråkning, Ladies Night...
    Tack gulliga du för att du tog dig tid! Jättebra förslag! Ska skriva upp allt på min lista som jag ska ta med brorsorna när vi ska bestämma vad det blir. :)
  • Chicita
    Jag han skrev 2012-02-01 17:11:00 följande:
    Tack gulliga du för att du tog dig tid! Jättebra förslag! Ska skriva upp allt på min lista som jag ska ta med brorsorna när vi ska bestämma vad det blir. :)
    Ni hittar säkert något bra. Ni känner ju er mamma och vet vad hon skulle uppskatta... Glad
  • Jag han

ja, jag hoppas verkligen det. Hon är lite klurig vår mamma. :) Så därför behövde jag lite idèer från er utomstående. Man kör fast ibland.

Tack igen!

Chicita skrev 2012-02-01 17:24:00 följande:
    Ni hittar säkert något bra. Ni känner ju er mamma och vet vad hon skulle uppskatta... Glad
Svar på tråden OT, behöver tips på present till 60-åring..