• mariakarolina

    Giftemål sommaren 2012

    Jag och min karl har bestämt oss för att gifta oss.. Han har varit lite tveksam om vi ska ha råd denna sommar. (Jag studerar och jobbar extra och han jobbar men har inte den bästa lönen) Då vi berättade våra planer för våra föräldrar så sa dem att det inte skulle vara några problem och att vi skulle sluta grubbla över det. De vill så gjärna hjälpa till med allt!

    Imorgon kommer jag att ringa och boka vigsel.. (hoppas att vi får det datum vi önskar)

     Vi kommer att vara 70 personer.
     Vi har en budget på ca. 23 000. 

    Min bästa vän är en fantastisk sångerska så hon ska få sjunga och vara toastmadamme.
    Min syster är florist och vi får blommorna till inköpspris.
    Lokalen kostar 600 kr att hyra.

    Släkten vill hjälpa till med allt, men jag funderar på att anlita catering ändå.... 

    Jag är kreativ och pysslig så jag kommer att göra alla kort själv.

    Hittat en brudklänning för 2100 :-. Skor har jag ;)
    Min älskling kommer att ha en budget på 1500-2000 när det gäller hans klädsel.

    Jag tycker att vi kommer att komma undan ganska bra med våran budget.

    Men jag har en fråga. Vi ska ha avgift istället för presenter, hur mycket kan man ta? Vad är gränsen? Funderar på 250 :- p/p ? 

    Hur mycket kan catering kosta?

    Jag är så exalterad!! Jag har säkert 100000 frågor till men jag ska sätta mig och kolla på alla andra trådar :)

     

  • Svar på tråden Giftemål sommaren 2012
  • 1700tal

    Många stora utgifter har du ju redan kapat på smart sätt. Kuvertavgift brukar de flesta här på bt lägga på 200-250 kr/vuxen gäst. Catering är så olika, buffé är ju billigare än sittande. De jag kollat på ligger plockbufféer på 170 kr och uppåt. Förrätter 50-100 kr, huvudrätt från 100-120 kr och uppåt och efterrätt ungefär som förrätten. Bara grovt...


     


    Sen tillkommer ju porslin mm om det inte finns i lokalen + serveringspersonal.

  • mariakarolina