• Anonym (OROLIG)

Ansiktsförlamning.....

Åh! nu är det dag 8 och halva mitt ansikte är fortfarande förlamat, det är 11 dagar kvar tills min kompis bröllop och gaah jag kan inte röra mitt ansikte!

Jag vet inte vad jag ska göra, tydligen är det en infektion i örat som har spridit sig och satt sig på nervtråden eller nått... Har någon av er varit med om det??

HAr hört att de kan ta allt från veckor till månader...:(

Är inte meningen att bara gnälla men ja känner mig så ensam, Någon som varit i samma sits??

• Svar på tråden Ansiktsförlamning.....
  • 120530

Min tärna har haft det ett par tre gånger i livet. Skriver inte för att göra dig ledsen men för henne brukar det ta 6-12 månader innan det går över.. Det finns säkert olika sorters ansiktsförlamning och olika anlednngar till att man får det, så det behöver ju inte vara samma. Men du skall kanske förbereda dig på att det det finns en risk att det inte går över till bröllopet.

Håller tummarna för dig!

• Chicita

Om du har varit hos doktorn och fått det utrett så är det väl inte det du är orolig över misstänker jag...
    Det kommer alltså att gå över - frågan är om det går över i tid.
    Utan oron ligger i att det inte känns så kul att vara på fest med massa människor och inte känna sig riktigt fin och som sig själv...?

Nödlösning (för att lugna nerverna om inte annat)
    Kan du ha håret utsläppt (under förutsättning att du har långt hår)? och kanske lite kammat så det döljer ena sidan lite?

Eller skulle kanske en "birdcage" vara något för dig? Det kan också dölja en del av ansiktet och går lätt att göra själv från en bit flor (köpes i välsorterade tygaffärer) och en snygg kam/ spänne som du kan köpa på typ glitter/hm eller annat.

Svar på tråden Ansiktsförlamning.....