Osäker på känslor
Hej!
Jag är sedan ca 1,5 år tillsammans med en kille. Vi har det för det mesta bra och första gången jag såg honom visste jag att vi kommer att gifta oss en dag. Emellanåt tvivlar jag dock på mina känslor, vissa gånger kanske bara en dag andra gånger kan det pågå över längre tid, men sedan är jag kär igen, och riktigt kär. De senaste två veckorna har jag dock funderat på att göra slut för att jag INTE känner mig kär...men ändå är det ju honom jag tror att jag vill gifta mig med en dag. Till saken hör att jag har en del att tänka på just nu, som t ex att jag är arbetslös, min morfar är sjuk, mina föräldrars äktenskap är dåligt. Dessa grejer gör att jag mår rätt dåligt och jag känner mig deprimerad, och jag funderar på om det är detta som gör mig osäker i mitt förhållande.
Är alla här ständigt supersäkra på sina förhållanden eller finns det fler som är så veliga som jag? Alla förhållanden har väl sina "ups and downs", eller? Eller kan det vara så här när man gått vidare från "förälskelsestadiet" till vardagen? Eller kan det vara så att när man har mycket runtomkring sig och påverkas negativt, att man inte orkar älska sin partner?
Oj, det var visst en väldigt massa frågor och tankar. Det är väl ingen som kan svara på hur jag känner (förutom jag själv), men finns det fler med liknande erfarenheter och tankar som kanske har lust att skriva ner dem? Jag skulle bli väldigt tacksam!
Hälsningar Pompom