• Trohop­pKärle­k
    Äldre 25 Jan 09:21
    2039 visningar
    3 svar
    3
    2039

    Stadskyrkan och Fabriken, transport?

    Vi är sugna på att ha vigseln i stadskyrkan och festen på fabriken. Frågan är nu hur alla ska ta sig däremellan(5km)? Många har förmodligen tagit sig till Umeå med flyg/tåg och har ingen bil, plus att jag gärna vill att folk ska kunna dricka vin till maten och så. Ska man hyra en buss (vad kan det gå på) eller kan man rekomendera folk att ta en taxi? 

    Är det någon som har erfarenhet av upplägget eller har planerat samma lokaler, hur har ni tänkt?
     

  • Svar på tråden Stadskyrkan och Fabriken, transport?
  • BlåAug­ustibr­öllop
    Äldre 26 Jan 03:29
    #1

    Hej!

    Jag bor i Umeå, men ska gifta mig i Eskilstuna trakten. Vi ska ha buss från lokalen till övernattningen och det skulle gå på 1700, men då var det för ca 15 min körning.

    Om man ringer runt och ber om offert så kan man nog få ner priset.
    Vissa har skrivit att storbilstaxi kan i vissa fall bli en billigare alternativ än buss vid korta sträckor.
    Ring och be om offert!

    Vet inte hur tajt budget du har.

  • Trohop­pKärle­k
    Äldre 26 Jan 09:35
    #2

    Det lät som ett bra pris! Vi är kring 80 kanske bör tilläggas. Men verkar helt klart värt att fråga om offerter. 
    Jag tycker det skulle kännas bra med transport så det blir smidigt för alla. Även om jag inte har varit med om det på de bröllop jag varit på.  

  • sabz
    Äldre 26 Jan 09:53
    #3

    Vet inte hur ni har det i Umeåtrakten med taxi, men kolla olika taxibolag och kolla deras större transporter som tar upp till 8 personer. Det kan bli billigare än att hyra en buss. Sen är det ju helt klart beroende på hur många gäster det är som ska åka :)

Svar på tråden Stadskyrkan och Fabriken, transport?