• Hanna05

    Ljusrosa som temafärg. Någon mer än vi?

    Kom gärna med bilder från era inspirationer eller ert bröllop (om ni redan haft ett) 
    Tänka att det kunde vara kul att samlas alla med samma temafärg :)  

  • Svar på tråden Ljusrosa som temafärg. Någon mer än vi?
  • FelizLane

    Vi kommer väl ha rosa i olika nyanser :) Inte en specifik rosa :)... Men vi gifter oss den 16 juni i år. 

  • Hanna05

    Kul! :) Ska lägga upp lite bilder här på mitt pyssel snart. Vi gifter oss den 11 aug 

  • Emma84

    Jag tänkte ha vitt, lite silver och ljusrosa (gifter mej 2 juni i år). Tanken var att jag skulle ha en klänning med ljusrosa band om (det blev en heeeelt annan bröllopsklänning :P ) sen tänkte jag att min 1½ årige dotter (som ska vara brudnäbb) skulle ha ett ljusrosa  band runt sin klänning, men hennes klänning blev oxå helt annan
    Iallafall, så tänkte vi ha just det med klänningarna samt något i dukningen, som en röd tråd.

    Dock har jag inte släppt tanken helt på just ljusrosa...Så jag tar oxå tacksamt emot tips!
    Vill inte ha för mycket, men vet inte riktigt vad jag ska sätta ljusrosa på? Idéer?
    Min första tanke var att ha vita dukar, ljusrosa löpare ovanpå och sedan resten av dukningen i vitt, å lite silver..
    Hur skulle det se ut tror ni?

  • Idapida83

    Vi hade också tänkt oss vitt/beige silver och ljusrosa :) Tar gärna också emot lite inspiration!
    Den dukningen lät som den jag har i mitt huvud :) På Panduro har dem typ "väv-löpare" som finns
    i ljusrosa, superfint på vita dukar!

  • Emma84
    Idapida83 skrev 2012-01-24 21:57:18 följande:
    Vi hade också tänkt oss vitt/beige silver och ljusrosa :) Tar gärna också emot lite inspiration!
    Den dukningen lät som den jag har i mitt huvud :) På Panduro har dem typ "väv-löpare" som finns
    i ljusrosa, superfint på vita dukar!
    Va kul!
    Vet du ungefärligt pris på de löparna? Finns de i olika mått, vet du?
  • Idapida83

    Tittade på de löparna på panduro på nätet nu- de kostar 29,90;-/ metern.. rätt dyrt, men superfint tror jag det skulle bli! :)

  • Theresebride

    Har också tänkt ha rosa/ljusrosa, kommer nog också bli en del grönt och vitt :) gifter mig den 4/8. ska absolut kolla efter löparna på panduro.

  • Hanna05
    På några timmar åker jag iväg med mina två underbara vänner (tärnor) & min fantastiska mamma och provar brudklänningar! :D Tänk om jag inte kan välja? Tur jag har bra smakråd med mig! This is it! Idag måste jag bestämma mig. 
  • Emma84
    Idapida83 skrev 2012-01-27 20:24:08 följande:
    Tittade på de löparna på panduro på nätet nu- de kostar 29,90;-/ metern.. rätt dyrt, men superfint tror jag det skulle bli! :)
    Tack för tipset! Ska absolut kolla upp det!
    Måste checka in festlokalen riktigt oxå för att se hur många bord resp. hur långa de är.

    Hur ska ni "ta in rosa" i er fest då?
  • Emma84
    Hanna05 skrev 2012-01-28 07:47:11 följande:
    På några timmar åker jag iväg med mina två underbara vänner (tärnor) & min fantastiska mamma och provar brudklänningar! :D Tänk om jag inte kan välja? Tur jag har bra smakråd med mig! This is it! Idag måste jag bestämma mig. 
    Hur gick det Hanna?
  • MrsH
    Idapida83 skrev 2012-01-27 20:24:08 följande:
    Tittade på de löparna på panduro på nätet nu- de kostar 29,90;-/ metern.. rätt dyrt, men superfint tror jag det skulle bli! :)
    Löparna kostar 19,90 kr/m :) 
  • Hanna05

    Det gick jätte bra! Hittade verkligen DEN perfekta, som skrek Hanna! Alla tärnorna och mamma höll med. Den hade ljusrosa blombrodyr i sig och ett underbart släp! Bild kommer sen! :D 

  • FelizLane
    Idapida83 skrev 2012-01-24 21:57:18 följande:
    Vi hade också tänkt oss vitt/beige silver och ljusrosa :) Tar gärna också emot lite inspiration!
    Den dukningen lät som den jag har i mitt huvud :) På Panduro har dem typ "väv-löpare" som finns
    i ljusrosa, superfint på vita dukar!
    Hittar dem inte på hemsidan i rosa :(
Svar på tråden Ljusrosa som temafärg. Någon mer än vi?