Jag stryper henne snart!
För över 3 år sedan bröt jag kontakten med min biologiska mor, efter många års psykisk misshandel. Dock har jag under dessa år som gått haft kontakt med mina syskon, så jag har varit medveten om att hon har fått veta en del. Sist hon självmant ringde mig kan jag inte ens minnas, hon använder mina syskon som mellanhand istället för att våga fråga mig direkt. Mest troligen för att hon vet att hon hade fått nekande svar tillbaka. Sist jag såg henne var på min farmors begravning, i april förra året! Detta var även senaste gången hon såg mina barn, samt första gången hon såg min yngsta (han var då 6 månader).
I fredags damp våra inbjudningskort ner hos alla dem vi har bjudit, där hör varken mina biologiska föräldrar eller mina syskon till (de är alltså inte bjudna). Under flera år, typ sedan jag flyttade hemmifrån har jag haft kontakt med min morfars kusin. Så för mig var det inget svårt val att göra, så de är inbjudna. Hon själv umgås inte direkt med min mor, men de umgås i samma kretser (släkten). Genom henne fick jag veta att min mor sprider ut att hon har varit uppe hos mig (bor med ca 8 mil imellan), flera gånger nu under den tiden jag har varit sjuk. Jag blev allvarligt sjuk i slutet av förra sommaren och är fortfarande sjukskriven på heltid. Detta är RENA lögner, då jag inte vill ha med henne att göra.
Detta är inte den första lögnen hon har dragit. När mitt yngsta barn föddes, så förlöstes han med kejsarsnitt. På grund av medicinska skäl. Men hon spred ut att anledningen till att jag valde kejsarsnitt var det att jag tyckte det var så jobbigt med en nära släkting vars rättegång började dagen efter. Min släkting hade gjort något väldigt allvarlig och fick ett mångårit fängelsestraff, men det är ju hans problem inte mitt. Visst är det jobbigt att läsa om det i tidningarna, men inte tillräckligt för att jag skulle gå till läkaren och ange det som skäl till kejsarsnitt. Mest troligt hade läkaren i så fall skakat på huvudet och skickat mig till psykolog!
Jag är fult medveten om att hon och mina syskon sinsi mellan pratar en del skit om mig, men jag bryr mig inte. Så länge det inte är rena lögner, som denna. Jag blir så fruktansvärt arg! Jag är fult medveten om att hon vägrar att acceptera att jag har tagit avstång från henne, men om hon nu måste prata så kan hon ju dra trovärdiga lögner. Jag har under dessa år haft en väldigt låg profil när det gäller henne och anledningen till att vi inte har kontakt, men nu har hon gått för långt. Jag gav min morfars kusin min fulla tillåtelse att ifråga sätta detta när någon säger något. Och då tala om att vi inte har någon kontakt, då kommer fler människor inse att hon ljuger så att hon alltid framstår som den goda underbara mamman. Idag ringde jag min ena syster och bad henne få vår mor att förklara sig, hon tyckte själv att hon hade gått förlångt denna gången. Anledningen till att jag inte ringer henne själv är det att jag är så arg på henne så jag tror inte det skulle bli så bra.
Vet inte riktigt vad jag vill säga med detta inlägget, förutom att få skriva av mig.
Jag är bara SÅ ARG på henne just nu, det kommer lägga sig. Men just nu skulle jag vilja ha henne framför henne och göra både det ena och det andra med henne. Tänker inte skriva ut vad jag skulle göra, det kan ses så ett hot!