Hej
Vi gifter oss den 28/7 i Ledsjökyrka. Vi åker vidare till en underbar Bygdegård, båda bokade.
Vi bor på hotell bara några meter från bygdegården, 1 eller två nätter, ej bokat.
Vi drar till Sardinien på bröllopsresa i två veckor 1/8, bokat och klart!
Våra brosor med respektive är värdpar, de är insatta och vi litar på dem till 100 % så de sköter sig själva.
Jag och mina tärnor och några andra vänner fixar inbjudningskort, festprogram, vigselprogram och placeringskort, beställda och skall hämtas snart. Inbjudningskort kommer att skickas i början av februari.
Vi har ca 65 gäster, inte helt klart än..
Vi har folk som hjälper till med servering och diskning från min egen församling, så de blir inte så dyra i drift. Kommer köpa presenter till dem, då de gärna vill hjälpa till.
Då det förväntas lite extra gäster på vigseln, kommer vi ha brudskålen utanför kyrkan innan vi drar iväg till fotografen.. Min bonusmamma fixar tilltugget där tillsammans med några till.
Tärnorna har hittat en klänning de gillar, som de skickat efter, den väntar vi på och hoppas på =)
Vi har bestämt stil på min ring, så nu letar vi bara en duktig guldsmed som kan göra om min mammas ringar.
Vi kommer ta mat från en lokal catringfirma som är billig men gör kanonmat. Vi kommer ha trerätters, plus tårta. Dricka ska brudgummen handla i Tyskland med några vänner. Vi satsar på fina viner men som blir billigare där än här i Sverige.
Vi har musiker och solister klara, även vigselförättare, "vår" pastor.
Vårt bröllop kommer nog hamna på en normal-budget med försök att spara in på slantarna, då vi har många frivilliga och billiga vänner som hjälper oss med en del grejer =)
Det vi bestämt oss för att spara på är dekoration och grejer, då den inte är viktigast, de är vår kärlek.
Det vi bestämt oss för att inte spara på men inte heller slösa på är ringarna, då vi ska dem resten av livet. Klänningen kommer köpas och vi vill helst inte hamna över 10000kr.
Vi betalar själv, utan lån och det känns kanon! =)
Bäst av allt är ju att det bara är ett halvår kvar och jag känner mig inte jättestressad, bara lite, ingen bridezilla än =) Framför allt ska det blir härligt underbart att bli fru och man.
Vi båda anser att vigselakten är den som är viktigast och har därför ingen större panik över festen. Vår nära och kära kommer göra festen kanon oavsett eventuella missöden.