• annapanna01

    Morgongåva till honom

    Har nu surfat runt för att få idéer vad man kan ge sin nyblivna man som morgongåva, men dock utan resultat. Han är inte mycket för bling och jag har aldrig sett honom bära klocka. Att ta lättklädda foton hos en fotograf var också populärt, men då jag bor i en mindre stad finns det inte någon sån fotograf i närheten.

    Så nu ber jag om all hjälp jag kan få. ALLA tips är välkomna!!!

  • Svar på tråden Morgongåva till honom
  • Monica89

    Jag funderar på manchettknappar med gravering.
    Pratade med de i en smyckeasaäffär och de tyckte man skulle ha graveringen på baksidan isåfall, tänkte mig till exempel bröllopsdatumet eller våra första bokstäver i namnet med ett & imellan.
    Kanske räknas som bling men det enda jag kommit på

  • Pyttsan

    En leatherman kniv?
    Eller en fågelholk?
    Nåt verktyg?
    Ett fotoalbum om er två?
    Ett etui för bankkort? 

  • KirsiLaa

    Nånting han har önskat sig, eller behöver ha. Kanske något som har koppling till hans intressen eller så? 

    Jag tänkte först ge min sambo ett  "sheldon"-duschdraperi, som han alltid tjatar om att han inte hittar någonstans (jag hittade! :) ). Men när vi var på ringjakt så tittade han mycket på klockor och nämnde att han ville ha en ny klocka, så det blir det istället.

    Duschdraperit har vi istället önskat oss i bröllopspresent. Får vi inte det i present så köper vi det gemensamt senare.  


  • masz

    Min sambo är heller inget för smycken.. Jag köpte ett dyrt arband till honom en gång och det glömde han på en parkbänk efter att ha spelat tennis.. Så något sådan får han inte igen :)


    Men jag funderar på pengar/presentkort så han kan skaffa jägarlicens för det vet jag att han vill ha.. Men vet själv inte riktigt hur det fungerar.
    Funderar även på  fallskärmshoppning..  Men vet inte :)

  • Pörcy

    En kompis gav en graverad fickplunta till sin man. Kan det vara nåt? Här blir det nog faktiskt en "lättklädd" fotografering.. :-P

  • annapanna01
    masz skrev 2012-02-05 15:30:31 följande:

    Min sambo är heller inget för smycken.. Jag köpte ett dyrt arband till honom en gång och det glömde han på en parkbänk efter att ha spelat tennis.. Så något sådan får han inte igen :)


    Men jag funderar på pengar/presentkort så han kan skaffa jägarlicens för det vet jag att han vill ha.. Men vet själv inte riktigt hur det fungerar.
    Funderar även på  fallskärmshoppning..  Men vet inte :)


    Oj då. Jag har en känsla av att min m2b också kan tänkas slarva bort en sån sak... Presentkort låter som en ganska bra idé. Tack för tipset!
  • masz
    malin martin skrev 2012-02-05 20:11:07 följande:
    Jag har beställt en slipsnål i silver där min blivandes efternamn är graverat.  Tex MrDahlkvist. Nålen har konturer av bokstäverna. se länken nedan: 
     kobra.dk/shop/catalog/product_info.php?cPath=...


    Nu har jag passa presenter här på gång.. En sådan där får han nog få utanför kyrkan tillsammans med ett fotoalbum.. vad kostar det? finns ingen svensk sida som gör sånt?
  • malin martin

    Jag beställde den från danmark och betalade ca 800kr för den med frakt. Hade den hem i brevlådan inom en vecka. Jättebra service...kommer handla från dem igen
     

Svar på tråden Morgongåva till honom