• catrinem

    Medeltids/magiskt tema!

    Nu vet vi vad vi vill göra!!!! Lite medeltiden möter sagan om ringen tema med vinrött som grundfärg. Klänning vit och mörkröd, massa blommor i höstfärger, kandelabrar och stora mörkröda ljus... Åhhhhh... Jag ser det framför mig!!! Såååå glad! Nu min fråga: finns det någon som har haft/planerar eller varit på bröllop med liknande tema som kan ge lite tips? Skulle vara så kul att få till ett elegant, varmt och intimt bröllop. Det är fint i mitt huvud iaf ;) Tack tack!!

  • Svar på tråden Medeltids/magiskt tema!
  • Chicita

    Jag hade ett medeltidsbröllop, med små inslag av Sagan om Ringen (mitt halssmycke och örhängen var replikor av Arwens Evenstar, och våra ringar är i samma modell som "the one ring" med samma font, men annan text Flört)

    Vi satsade på en cateringfirma som är specialicerade på medeltidsmat och där man också kan hyra trätallrikar, keramikkrus osv...
    Dom heter AUG och var riktigt bra att ha att göra med. Via dom så bokade vi en medeltida femkamp också som vi hade mellan vigseln och maten Glad

    Sen bokade vi in TRiX för att gyckla i matpauserna och köra en eldshow på kvällen.

    Bilder från middagen:




    Lokalen var inte speciellt bra egentligen. Men det blev riktigt stämningsfullt när det var lite skumt och bara ljusen på bordet som lyste upp lokalen...
  • catrinem

    Tack tack :) vi kommer nog ha mer i dekoration men mindre medeltid i de praktiska delarna men jättekul att se!

Svar på tråden Medeltids/magiskt tema!