• Amor in aeternum

Vad för lekar på middagen/festen?

Mitt huvud är helt tomt på idéer, vad kan man ha för olika slags lekar? Jag vet en "lek" jag funderar på om gästerna ska få göra. Att vid varje bord lägga papper och penna och sen får gästerna skriva hälsningar och vad de tror om oss som brudpar om 5 år. Och sen får toastmastern samla in lapparna och allt läggs i en låda eller något som vi inte kan öppna och som vi sen får öppna om 5 år. Men hur roligt är det? Tips någon?

• Svar på tråden Vad för lekar på middagen/festen?
  • TheD

Om man nu vill ha lekar så kanske man ska tänka på gästerna..vad är det för några som kommer komma? Jag tillhör skaran som inte är intresserad av sånt. Och överdriv inte med antalet lekar :/

• Amor in aeternum

Nej, lekar är väl kanske inte rätt ord, men något måste ju hända känner jag. Något avbrott istället för, förrätt, tal, varmrätt, tal, dessert, massa taaaal! Något som inte är "åååh vad pinsamt" utan något som är roligt. Det är svårt att att beskriva vad jag menar, men om det bara är som jag skrev ovan så kommer gästerna att få träsmak i baken.

• Evelinas

Vi han bara med 1 lek, den klassiska skoleken. Vår toastmaster hade planerat 1 till lek som vi tyvärr inte han med, vi visste inte om leken innan vilket va grejen, men han berättade efter va han tänkt. Då skulle toastmastern ha stått bakom oss och hållt upp skyltat till gästerna, t.ex. kunde det stå "förlovad" så skulle alla förlovade resa sig så skulle vi gissa vad det stod på skylten. Hade vart kul för både oss o gästerna tror ja!

• Amor in aeternum
    Evelinas skrev 2012-01-18 23:51:23 följande:
    Vi han bara med 1 lek, den klassiska skoleken. Vår toastmaster hade planerat 1 till lek som vi tyvärr inte han med, vi visste inte om leken innan vilket va grejen, men han berättade efter va han tänkt. Då skulle toastmastern ha stått bakom oss och hållt upp skyltat till gästerna, t.ex. kunde det stå "förlovad" så skulle alla förlovade resa sig så skulle vi gissa vad det stod på skylten. Hade vart kul för både oss o gästerna tror ja!

Ja, den sista där lät lite smårolig. Tack för ditt bidrag!
  • Kia82

Jag var på ett bröllop i somras och när vi satte oss till bords låg det fem gummiband vid varje plats som man skulle ta på sig som armband och sedan var uppgiften att under kvällens gång aldrig ska "JA" på frågor för då förlorade man ett gummiband till den personen som ställt frågan. Sedan efter några timmar gjordes en check av vem som hade samlat på sig flest gummiband och denna fick då en liten present.
    Vi fick många goda skratt.

• Juni 2012
    Ja, den låter som en bra lek, ickepinsam och man behöver inte ha bra fysik/vara frisk för att kunna delta. Har man svårt att resa sig så kan man ju så hålla upp handen t.ex.
  • Hella
    Precis dom två "lekarna" har jag tänkt att föreslå för min syrra att arrangera på vår bröllopsfest, då jag vill ha någonting planerat men ändå inget i stil med tipspromenad eller liknande. De två involverar ju främst brudparet och folk får skratta åt oss om det blir tokigt. Kom gärna med fler förslag!
  • teddy

Evelinas... Vilken e den klassiska skoleken?

Svar på tråden Vad för lekar på middagen/festen?