Tips till Buffén!!
Vi ska ha kallskuret till buffé!! Och skulle gärna vilja ha lite tips och idéer från er. Har redan lite idéer men e roligare med fler tips o trix från andra
Vi ska ha kallskuret till buffé!! Och skulle gärna vilja ha lite tips och idéer från er. Har redan lite idéer men e roligare med fler tips o trix från andra
Jag vet att jag kopierade från någon som hade skrivit om vad dem hade på sin buffé så vi har tänkt att köra efter det också, med lite bortfall och några tillagda rätter :)
Kall marinerad fläskfilé
Kallmarinerad kyckling filé
Grillat vildsvin
Hemgjord potatissallad i vinägrett
Krämig pastasallad
Sallad
bröd, smör
Olika ostar
vitlökssås
fetaost sås
hummus
fetaostknyten
champinjoner i marinad
Aa det var några saker man inte tänkt på som fanns på listan Tack så mycket
Vi ska ha:
Skivad kassler
Kyckling
Tjälknöl på älgkött
potatisgratäng
hemgjord Tjeckisk potatissallad
grönsallad
frukter
bröd och smör
ska be syrran göra tzaziki
fetaost
vi funderar på att ha ost och kex till lite senare
Hej!
Vi gifter oss på midsommar så vi kommer ha en midsommar inspirerad buffé, där allt kommer vara kall skuret utom den kokta färsk potatisen :)
Vi kommer ha:
Västerbottens tårta, med skinka & rostbiff
Potatis sallad
Tjärknöl
dubbel marinerad fläskfilé
grillade kyckling spett
gravad lax
olika sillar
Kokt färskpotatis
Lax rullar
Inkokt lax
Ägg halvor
Löjrom
Crem fraiche
rödlök
aioli
taziki
örtagårds sås
blandsallad
ost bricka
frukt & melon fat
bröd & smör
Det vi har kommit på hit tills e
Rostbiff
Skinka
Parma
Salami
Kycklingspett
Potatissallad (Krämig)
Potatisgratäng
Sallad
Rosenbröd
Ostbricka
Frukt
Så det finns ju rum för lite till på bordet
Samt att vi ska ha oliver i skålar, funderar även på om man ska göra något med kryddkorvar
Vi ska också ha buffé och jag tror att de flesta tänker i liknande banor med pastasallad o potatissallad, bröd och ost osv men sen är jag en sucker för pajer så de ska vi ha också. :)
Lite olika sorter... paj e ju sån mat man kan äta både varmt och kallt o e rätt lätt att göra... :)
Nåt annat som jag tror vi kommer köra på e en form av rödbetssallad med fetaost... jättegott! kallt som varmt... :)
Finns det någon som har bra tips på vegetariska grejer... altså förutom alla sallader då...?! Är väl inte så sugen på quorngrejer utan jag tänker mer med naturliga ingredienser...