Plågas av stressmardrömmar, önskar råd
Hej
Är det någon som har tips på hur man göra om man har svårt att sova samt har mardrömmar?
Ända sedan det nya året började och jag plötsligt insåg hur lite tid det är kvar har börjat få mardrömmar. I drömmarna går allt liksom åt helvete. T.ex kan det handla om banala stresssaker som att jag inser 1, 5 h innan bröllopet att jag inte har bokat frisör eller fixat klänningen eller mycket värre saker som att jag kommer på min sambo med att vara otrogen (en återkommande, helt obefogad, dröm som oftast slutar med att jag bara skriker och skriker av ilska).
Jag har också börjat få svårt att sova. På kvällarna ligger jag i sängen och vänder och vrider mig, tänker på allt jag måste göra. Ibland somnar jag inte förrän kl. 2 och ofta vaknar jag svettig eller frusen mitt i natten.
Så här har det inte varit förut. Jag förstår inte alls varför jag känner så här. Jag känner mig inte alls som en bridezilla som tycker att allt måste vara perfekt. Men det är sant att jag mycket ångest och oro över att det inte ska bli bra stämning på bröllopet och jag oroar mig mycket för ekonomin och kostnaderna (trots att varje liten utgift är noggrant bokförd och kontrollerad).
Ju närmre bröllopet lider dessdå mer önskar jag innerligt att vi bara hade valt att ha en liten cermoni för oss själva istället. Men nu är ju inbjudningskorten utskickade sedan länge (och våra familjer ser framemot det så mycket) och det är bara några månader kvar.
Hur ska jag göra för att hantera stressen? Jag är rädd att jag ska bli sjuk bara för att slippa vara med på bröllopet (min kropp tenderar att spela mig sådana spratt när jag har tagit mig vatten över huvudet).
Hjälp mig snälla!