• isen19­81
    Äldre 16 Jan 18:52
    3584 visningar
    11 svar
    11
    3584

    Hur planerar ni erat bröllop?

    Dela gärna med er av bilder och berättelser om hur eran speciella dag ska se ut!

    Vi ska ha borgerlig vigsel vid sjön på min föräldragård i halland. Vigseln kommer att ske på en halvö omgiven av dammar, bokskog och sjön nedanför kullen där vi ska stå.
    Mina föräldrar ska vara med som vittnen och min syster kommer att vara närvarande vid vigseln med min häst.
    Tanken är att jag ska rida upp i hagen på min häst och att han ska ha någon typ av vitt täcke el dyligt på sig samt vita prästkragar i man och svans...
    Det kommer att vara ett väldigt enkelt bröllop och färgerna går i lavendelblått och vitt...Jag tänker att jag ska ha en brudbukett av liljekonvaljer eller vita prästkragar.
    Håret ska vara uppsatt i en "slarvigt" inbakad fläta med vita prästkragar.

    Jag har varit gift en gång tidigare och då hade jag det där stora vita bröllopet med 70 gäster, häst och vagn, kyrka och stor fest efteråt.
    Denna gången känns det som att vi gifter oss för våran skull, jag och min nya sambo, för att vi älskar varandra och då behövs inte mycket för att det ska bli en underbar dag.

    <3 <3 <3 "Anywhere is paradise when you are with the one you love, anywhere is a place thats nice when you are with the one you dream of" <3 <3 <3

    Vi kommer att avsluta kvällen på en lokal restaurang jag, min nyblivna man och mina föräldrar...
    Min syster kommer att åka hem med djuren efter vigseln.

  • Svar på tråden Hur planerar ni erat bröllop?
  • isen19­81
    Äldre 16 Jan 22:04
    #1

    Berätta gärna om hår, klänning, smycken, ringar och bukett

  • Äldre 16 Jan 22:19
    #2

    Vi kommer att ha ett bröllop med bara efterrätter och med sagotema. Vi vill ha ett enkelt och avslappnat bröllop, trots att vi blir runt 100 personer. Vigseln sker i min m2b's kyrka, den han är döpt i och hans pappa begravd i, därav "hans" kryka. Den är vit och stor och ligger lite utanför stan.

    Håret kommer jag att ha utsläppt, platat och lite lockat i topparna (har riktigt lockigt hår vanligtvis) med ett diadem med blad. Kommer ha bladörhängen i silver och ett armband med antingen blommor eller trollsländor. Klänningen är ivory, tajt upptill och sedna släpper det. Klänningen har stenar/pärlor upptill vid brösten sedan är tyget som korsat och efter det "släpper" det, kjolen är glittrig, klänningen är lång med släp.



    Kommer troligen att köpa en ring med diamanter hela vägen runt som vigselring, min förlovningsring är en enstensring 0.50 carat så tror att det matchar fint. Buketten har jag inte riktigt bestämt mig för än, vill dock ha den i rosa och vitt.

  • isen19­81
    Äldre 16 Jan 22:26
    #3

    När ska ni gifta er??

  • Äldre 16 Jan 22:42
    #4

    30/6. När ska ni gifta er?

  • Äldre 17 Jan 09:17
    #5

    vi kommer gifta oss nyårsdagen 2014 (ja vet, de e länge dit), vi kommer, som det är sagt nu, gifta oss i kyrkan. vi funderar på att hyra ett säckpipeband som ska spela på inmarschen. sen blir det fest och mat/tårta i en byastuga i en by där min m2b har sina rötter. vi kommer bara ha de närmaste på festen, som syskon, föräldrar, närmasta vänner. vi blir väl 20 pers kanske. på vigseln blir det många fler.  temat kommer bli vinterskog med granris och mossa och sånt. 

    klänningen och skor samt vinterjacka är inköpt från blocket. det är en vanlig vit klänning, ganska klassisk. med små pärlgrupper överallt. litet släp. har tyvärr ingen bild. jackan är fluffig och mer åt brun/beige-hållet.

    håret har jag inte funderat på än :P

    buketten kommer bestå av granris, kottar och ev. lingon.  

    vi skulle kunna ha häst och vagn.. meeen min karl är vääldigt allergisk mot hästar. dock skulle jag vilja att en gemensam vän från byn skulle skjutsa oss i hans hundsläde. meeeen min karl är väldigt allergisk mot dom hundarna oxå.. så det sket sig :P

  • isen19­81
    Äldre 17 Jan 11:37
    #6

    Vi ska gifta oss den 2 juni 2012 :)

    Båda era bröllop låter helt fantastiskt mysiga :)

    Det är såååå kul att planera tycker jag :)

  • Oleana
    Äldre 17 Jan 16:30
    #7

    Vårt bröllop infaller den 6 oktober i år och vi skall befinna oss i sala silvergruva. Vigseln skall vara i en uppvärmd gruvsal på 150 meters djup med tända ljus och våra föräldrar, syskon och några få nära vänner. Efter det har vi hyrt vandrarhemmet som är en vacker gammal 1700-tals byggnad med högt i tak. Alla får varsitt rum och rummet för middagen har vackra gamla trägolv och orignalfönster. Vi kommer alla hjälpas åt att förbereda trerätters med tema höst och färgerna går i krämvitt, rostrött och guld (jag älskar hösten). Allt går också i en lite DIY känsla men smakfullt. Mycket tända ljus i glasbehållare (i röda, oranga och bruna toner) och höstlov med kandelabrar på borden. 

    Min blivande kommer bära en enkel linskjorta som hans syster skall handsy med mörkbruna byxor och skinnhängslen. Han syster skall även sy upp min klänning i krämvit spets (se nedan för min egna skiss). Vi vill endast ha de som betyder mest för oss (mormor är nog lite sårad men vi vill ha det på vårt sätt på vår dag) närvarande och desserten är i portionsform då jag inte är ett så stort fan av tårta. 

    Mitt hår skall vara uppsatt i två inbakade flätor som ligger runt huvudet samt ett pärldiadem för att hålla det på plats. På fötterna har jag vintage "granny boots" i brunt skinn (vi skall vara i en gruva som sagt) och det matchar även killens bruna skinnskor. Iiih! Köpte inbjudningskort igår! I dessa skall jag skriva med guldpenna och de ligger också i roströda kuvert. Funderar även på att göra något på framsidan.. Har inte bestämt än.



     Är så lycklig <3 


    Jennie

     
  • isen19­81
    Äldre 17 Jan 17:19
    #8

    Jennie:

    Jätte fiiint!!!

    Låter suuuuuper häftigt!!

    Så fina kort och klänningen ser jätte fin ut :)

  • AndroS­id
    Äldre 17 Jan 19:18
    #9

    Vi gifter oss den nionde juni i Göteborg med någonstans runt 50-60 gäster. Själva vigseln äger rum i Trädgårdsföreningen - utomhus! - och festen efteråt tar plats i en lada i Mölnlycke.
    Bröllopet äger rum i samma stil som Sagan om Ringen och jag ska ha en lång, grön klänning med snörning i ryggen och vackra, långa ärmar. Håret kommer jag (som det ser ut nu) att ha i en hyfsat enkel fläta, möjligtvis pryder jag hela kreationen med att använda någon av mina circlets. Sminket kommer att vara rätt naturligt också - för jag vill ju se ut som mig själv, bara lite bättre.
    Mannen har inte riktigt bestämt sina kläder ännu... Så det återkommer vi till!

  • Äldre 18 Jan 11:49
    #10
    Oleana skrev 2012-01-17 16:30:29 följande:
    Vårt bröllop infaller den 6 oktober i år och vi skall befinna oss i sala silvergruva. Vigseln skall vara i en uppvärmd gruvsal på 150 meters djup med tända ljus och våra föräldrar, syskon och några få nära vänner. Efter det har vi hyrt vandrarhemmet som är en vacker gammal 1700-tals byggnad med högt i tak. Alla får varsitt rum och rummet för middagen har vackra gamla trägolv och orignalfönster. Vi kommer alla hjälpas åt att förbereda trerätters med tema höst och färgerna går i krämvitt, rostrött och guld (jag älskar hösten). Allt går också i en lite DIY känsla men smakfullt. Mycket tända ljus i glasbehållare (i röda, oranga och bruna toner) och höstlov med kandelabrar på borden. 

    Min blivande kommer bära en enkel linskjorta som hans syster skall handsy med mörkbruna byxor och skinnhängslen. Han syster skall även sy upp min klänning i krämvit spets (se nedan för min egna skiss). Vi vill endast ha de som betyder mest för oss (mormor är nog lite sårad men vi vill ha det på vårt sätt på vår dag) närvarande och desserten är i portionsform då jag inte är ett så stort fan av tårta. 

    Mitt hår skall vara uppsatt i två inbakade flätor som ligger runt huvudet samt ett pärldiadem för att hålla det på plats. På fötterna har jag vintage "granny boots" i brunt skinn (vi skall vara i en gruva som sagt) och det matchar även killens bruna skinnskor. Iiih! Köpte inbjudningskort igår! I dessa skall jag skriva med guldpenna och de ligger också i roströda kuvert. Funderar även på att göra något på framsidan.. Har inte bestämt än.


     Är så lycklig <3 


    Jennie

     
    wow! i en gruva? vad fränt! skulle själv gärna vilja fara till ishotellet i jukkasjärvi och gifta mig där.. men de e väääldigt dyrt. och svårt att få dit alla.. men ett vinterbröllop i en liten by funkar oxå^^
  • 201402­22
    Äldre 10 Sep 19:45
    #11

    Jag planerar inget! Har inte fått tummen ur Tungan ute

Svar på tråden Hur planerar ni erat bröllop?