FelizLane skrev 2012-01-15 19:42:53 följande:
Jag funderar på om jag kan plantera inomhus för att få blommorna att blomma till juni? Tänkte dahlior och luktärter... Vad tror ni, kan det funka?
Inne i ett hus eller i ett växthus?
I växthus med värmebäddar o värmelampor kan det kanske funka.... Men då får du nog börja rätt snart... Dahlior kan man ju kruka för att få dem att blomma tidigare.
Det är svårt att få fina plantor om man driver upp dem inomhus, ofta är det för lite ljus i förhållande till värmen så plantorna blir bara långa o gängliga....
Jalle skrev 2012-01-15 18:33:04 följande:
Oj, ja då får det ju bli sommarslöja för vår del också eftersom den inte är i jorden än. Tack för tipset! Vi ska gifta oss 4 augusti och tänkte förkultivera en del ringblommor så att de hinner börja blomma. Hur är det med sommarslöja, när blommar den?
Sommarslöja direktsår man någon gång i April-Juni o då blommar den Juni - September, enligt påsen iaf..!

pulmonate skrev 2012-01-15 20:43:25 följande:
Jalle skrev 2012-01-15 18:33:54 följande:
Skitcoolt med kronärtskocka!

Ah vad bra att ni tyckte det!! Jag tyckte också det var en kool idé men så kan jag se svärmor och övriga italienarna som tänker "vad har hon nu hittat på?". Så jag gör nog bara det utan att säga det till någon! *ler* Tycker det passar så bra med Protean.
Äh! Strunt i dem! Gör som du vill!