• drömme­r
    Äldre 15 Jan 14:01
    3655 visningar
    10 svar
    10
    3655

    Tubmodell på tärnklänning?

    Kan man ha det? Jag ska ha 4 tärnor, och alla har olika kroppsformer. Utan att sy upp efter deras mått känns det helt hopplöst att hitta en modell som passar alla.

    Så kom jag att tänka på mina egna klänningar... Jag köpte nu till nyår en tubmodell som sitter tight över byst och rumpa, men som är "lös" runt mage/midja. En sådan skulle passa och sitta snyggt på alla mina tärnor... Problemet med dessa är ju att de är ganska korta och tanken var att tärnorna skulle vara barbenta, eller ja bruna strumpbyxor då....

    Men vad tror ni om en tärnklänning i tubmodell med en vit bolero eller sjal upptill ?

    Lite som den här nedan, fast inga paljetter, utan kanske ngn spets? Har för mig jag sett det ngnstans... och så ska de helst vara ljusrosa som vårt färgtema. Eller är det helt nono att klä sig så som tärna?? Känner att jag behöver gå bröllopskurs!!

    Här googlade jag fram lite fler liknande modeller:


    Eller tycker ni den isf ska vara tight/lös rakt igenom??

  • Svar på tråden Tubmodell på tärnklänning?
  • Darlin­g Daisy
    Äldre 15 Jan 14:53
    #1

    Jag har ju ingen aning om vad du och dina tärnor gillar, men kan utgå från mig själv. 
    Om jag hade varit tärna hade jag, även om jag tycker att klänningarna du visade var jättefina, inte känt mig bekväm i dem. På mig, som har lite för många kilon kring mage och rumpa/lår, skulle en sån modell se kocko ut. Den skulle framför allt inte hänga så snyggt  ledigt över magen jag skulle säkert få kommentarer i stil med "oh, grattis, när kommer tillökningen!"
     

  • drömme­r
    Äldre 15 Jan 15:23
    #2

    Alla mina tärnor är smala mer eller mindre. Det som är svårt är dock att en har större rumpa, en har jättebröst, en har pyttebröst, en har breda höfter, en har breda axlar osv osv . Men alla är slanka kring just magen.... Har testat flera modeller som är tightare upptill och går ut mer nertill, men två av tärnorna som har bredare bröstkorg, men mindre bröst känner sig då som ballonger eftersom det putar så från höfterna och ut....
    Och jag som trodde det skulle vara svårare att välja klänning till mig själv!!

    Jag tror att alla skulle känna sig bekväma i modellen, frågan är mer om de verkligen passar på ett bröllop?

  • Darlin­g Daisy
    Äldre 15 Jan 15:49
    #3
    drömmer skrev 2012-01-15 15:23:24 följande:
    Alla mina tärnor är smala mer eller mindre. Det som är svårt är dock att en har större rumpa, en har jättebröst, en har pyttebröst, en har breda höfter, en har breda axlar osv osv . Men alla är slanka kring just magen.... Har testat flera modeller som är tightare upptill och går ut mer nertill, men två av tärnorna som har bredare bröstkorg, men mindre bröst känner sig då som ballonger eftersom det putar så från höfterna och ut....
    Och jag som trodde det skulle vara svårare att välja klänning till mig själv!!

    Jag tror att alla skulle känna sig bekväma i modellen, frågan är mer om de verkligen passar på ett bröllop?
    Det där med vad som passar sig eller inte är ju alltid en spännande fråga. Jag kan nog tycka att den m paljetter är mer en partydress än tärnklänning, men du skulle ju i alla fall inte ha paljetterna så det problemet är ju redan ur världen
    Ni sätter ju tonen för ert bröllop. Och oavsett vad ni väljer så kommer någon att tycka tvärtom Om ni alla är bekväma med valet av klänning, så är det väl helt ok? 
    Jag antar att den modellen finns i nån butik, kan ni ta en tur och prova allihop tillsammans? 
  • drömme­r
    Äldre 15 Jan 15:55
    #4


    Den här har jag hittat nu?
  • Darlin­g Daisy
    Äldre 15 Jan 16:11
    #5
    drömmer skrev 2012-01-15 15:55:15 följande:
    Den här har jag hittat nu?
    Jättesöt färg!! Är det den färgen du letar efter? 
    Går det att åka o prova? Alt beställa hem o prova? Vet att en del nätbutiker har bra bytesregler, så det kan ju vara ett bra alternativ.
  • drömme­r
    Äldre 15 Jan 16:14
    #6
    Darling Daisy skrev 2012-01-15 16:11:52 följande:
    Jättesöt färg!! Är det den färgen du letar efter? 
    Går det att åka o prova? Alt beställa hem o prova? Vet att en del nätbutiker har bra bytesregler, så det kan ju vara ett bra alternativ.
    Japp det gör det. Jag ska beställa hem i veckan och så får tärnorna prova med olika boleros så får vi se om den blir för enkel eller för kort :). Tusen tack för alla svar!!
  • Emma84
    Äldre 15 Jan 17:23
    #7
    drömmer skrev 2012-01-15 16:14:05 följande:
    Japp det gör det. Jag ska beställa hem i veckan och så får tärnorna prova med olika boleros så får vi se om den blir för enkel eller för kort :). Tusen tack för alla svar!!
    Var har du hittat alla dessa ur-söta klänningar?! Skulle passa perfekt till mina tärnor oxå!
  • helhel
    Äldre 15 Jan 20:13
    #8

    Tips bara!
    Kolla Tradera, 


    Natthanicha Fashion har många fina korta och långa klänningar ute som inte är så dyra i olika storlekar...
  • julle7­9
    Äldre 16 Jan 01:01
    #9

    vart kommer den från å finns den i fler färger??


    drömmer skrev 2012-01-15 15:55:15 följande:


    Den här har jag hittat nu?
  • Äldre 16 Jan 01:27
    #10

    Min syster hade tub på sin klänning. Inte en kort utan den gick ner till golvet.

Svar på tråden Tubmodell på tärnklänning?