• hsmamma

Någon mer som ska gifta sig 2013 och ha enkelt bröllop?

• Svar på tråden Någon mer som ska gifta sig 2013 och ha enkelt bröllop?
  • Victoria

Jag och min sambo gifter oss 2013 men vi har nog inte ett enkelt bröllop eller det beror nog på hur man ser det? Allafall tycker jag det är kul med en till brud som gifter sig 2013!! Vilken månad har ni valt?

• hsmamma

Tror det blir i maj, ni?

• Brudiframtiden
    Vi gifter oss också 2013 och ska också ha ett enkelt bröllop, iaf med mina mått mätt. På vilket sätt är ert enkelt och vad har ni för budget, antal gäster etc...
  • hsmamma

Blir borgligt bröllop. Antal gäster 50-60. Troligen tebröllop

• hsmamma

Jag funderar och funderar jämt på bröllopet, hur jag vill ha det etc.

• Fru Ramona

Vi ska gifta oss 2013. Vi har dock ännu inte bestämt när.
    Kollar runt på olika bröllopssidor och vill ha inspiration.
    Vill ha ett litet? (50-60 pers.) men ett fint. Tror att vi kommer ha en budget på ca 50.000-70.000kr utan resa. Den kommer vi förmodlingen önska oss i bröllopspresent.

• hsmamma

Vi bjuder troligen många på bröllopet,men blir bara fika. Pga ekonomin tyvärr.

• lilja01

Vi kommer också att gifta oss 2013, under sommaren.
    Om vi ska ha ett enkelt bröllop vet jag inte, det beror på vad som räknas som enkelt?
    Vi kommer att ha ett så kallat "budgetbröllop", men jag kommer slita mitt hår tills det känns lyxigt :)

• Brudiframtiden
    lilja01 skrev 2012-01-15 12:40:44 följande:
    Vi kommer också att gifta oss 2013, under sommaren.
    Om vi ska ha ett enkelt bröllop vet jag inte, det beror på vad som räknas som enkelt?
    Vi kommer att ha ett så kallat "budgetbröllop", men jag kommer slita mitt hår tills det känns lyxigt :)
    Lite samma här...Vi kommer att bjuda 40 pers ca. Antingen mingel bara eller mer fest med grillbuffé och tårta...Vi får se..Vad har ni för budget?
  • hsmamma

Vi kommer bjuda 35 pers, blir barnfritt, förutom våra barn och barnens kusiner. Budget, så billigt som det går...

• lilja01
    Brudiframtiden skrev 2012-01-15 13:09:22 följande:
    Lite samma här...Vi kommer att bjuda 40 pers ca. Antingen mingel bara eller mer fest med grillbuffé och tårta...Vi får se..Vad har ni för budget?
    Vi har satt en budget på 20 000 kronor (exkl. resa - vet inte ens om vi ska åka på bröllopsresa). Vi kommer att ha middag med förrätt, varmrättsbuffé, efterrätt, tårta och vickning. Ca 70 personer bjudna.
    Vad ligger er budget på?
  • Brudiframtiden
    lilja01 skrev 2012-01-15 21:01:34 följande:
    Vi har satt en budget på 20 000 kronor (exkl. resa - vet inte ens om vi ska åka på bröllopsresa). Vi kommer att ha middag med förrätt, varmrättsbuffé, efterrätt, tårta och vickning. Ca 70 personer bjudna.
    Vad ligger er budget på?
    Skulle gärna komma billigare undan men vi räknar på ca 40000-45000..men så lite som möjligt...Hur lyckas ni få det så billigt. Jag får inte ihop det!
  • lilja01
    Brudiframtiden skrev 2012-01-16 20:35:18 följande:
    Skulle gärna komma billigare undan men vi räknar på ca 40000-45000..men så lite som möjligt...Hur lyckas ni få det så billigt. Jag får inte ihop det!
    Det beror ju på om man har möjlighet/är villig att göra det mesta själv.
    Men jag kan visa vår budget:

Klänning (beställer från Kina): ca 1500
    Skor (Beställer från england): ca 300
    Underkläder: 500
    Smycken (örhängen, halsband, armband): 200
    Smink och hår gör en kompis: ca 500 (om hon vill ha betalt)

Kläder till brudgummen (specialbeställd kostym, skjorta, slips): 2000
    Skor har han redan

Kläder till sonen (köper kring nyår då det finns kostymer på t.ex. H&M): 500

Trycksaker (inbjudningar, festhäften, placeringskort m.m.): 300
    Ringar (förlovningsringar och vigselring i titan): 1800

Lokalhyra: 1000
    Mat (gör all mat själv): 5000
    Dryck (väldigt högt räknat, köper från Tyskland): 3000
    Tårta (bakar själv): 1000
    Bordsdekorationer (blommor, ljusstakar): 300
    Fotograf finns i familjen
    Musik: Spotify, 100
    Övrigt (orförutsedda utgifter): 1000
    Summa: 19 000

Jag kommer inte att ha någon brudbukett, därför finns den inte med i budgeten. Vi kommer inte heller att ha tärnor eller marskalkar, så där finns inga klädkostnader.
  • hsmamma

Jag har kollat runt lite på sidorna med "kinaklänningar". HIttat några fina, men vågar inte riktigt beställa. Tänk om den inte passar etc.

Hittat en klänning jag vill ha på en butik i närmsta staden,den kostar 2500. Jag vill inte ha någon traditionell klänning, utan en enkel klänning, då vi ska gifta oss borgligt och om vädret tillåter vara ute.

Jag köper inga nya smycken, har fina örhängen och ett armband som duger till detta tycker jag:)!.

Vi ska ha bröllopstårta, köper från kondis där vi bor, 1600 kr.

Bjuder på champagne, kaffe/te/dricka/saft, och jag ska baka 2-3 sorters cupcakes och nån övrig kaka, kanske.

Köper knoppa lakan från IKEA, försöka hitta billiga löpare, annars kan man ta gardiner om det finns billigare.

Hittat en del ganska billigt dekoration påwww.myheart.se. Finns i alla möjliga färger och sorter.

Brudbukett har jag tänkt ta liljekonvalj, min syster är florist och hon ska göra den.

Håret, har kort frisyr, tror jag bokar klipptid samma dag så jag är fin i håret. 450 kr. Sminkning, ska jag fråga en nära vän om hon vill göra.

VI ska heller inte ha några tärnor etc, våra pojkar ska vara med oss finklädda framme vid vigselförättaren.

Svar på tråden Någon mer som ska gifta sig 2013 och ha enkelt bröllop?