• MrsMcD

Har du tips på riktigt härligt smultronställe - Sthlm max 20 min från city vid vattnet

Hej!

Jag är på jakt efter ett riktigt mysigt ställe, i Stockholmsområdet (max 20-30 minuter med bil) vid vattnet där det ska finnas plats 70 gäster - är det någon som har ett bra tips? Jag har koll på de "vanligaste"/de som är kända redan genom t ex eventfirmor mm men jag tänkte om någon har tips på såna som inte är så kända. Ett sådant ställe är till exemel Beatelund som tyvärr inte hade ledigt då vi vill gifta oss...

Tusen tack på förhand!

• Svar på tråden Har du tips på riktigt härligt smultronställe - Sthlm max 20 min från city vid vattnet
  • Jenny 03

Lövhagen i Nynäshamn.. Några minuter till med bil, men värt det. Där kommer vi gifta oss.. ;Glad

• MrsMcD

Tack för tips! Ska genast kolla!

• MrsMcD

Nu kollade jag på deras hemsida, ser jättemysigt ut! Dock var det svårt att få grepp om hur det ser ut, ligger det nära vattnet? Är det dyrt?

• Jenny 03

Ligger två minuter till vattnet genom en trollskog.. Vi kommer gifta oss på en stor brygga där vid vattnet och klippor.. Så fint!! Vi betalar med lokal och inredning samt städning och disk av allt för 5000 kr en hel helg.
    Jätte gullig loge att vara i med allt du behöver  samt en jätte stor gräsmatta där vi kommer slå upp två stora partytält. All el till lampor och dylikt är jätte nära att dra till gräsmattan.. Rekomenderar detta jätte mycket..

• MrsMcD

Oj det låter helt fantastiskt! Och billigt! :D Just nu är vi uppe och nosar på ca 1700 kr/kuvert och det blir så galet mycket pengar till slut (klänning, ringar, DJ...allt som tillkommer förutom det) - så helt klart värt att undersöka ett sånt här alternativ!

Jag ringde dem precis, ska ringa tillbaka imorgon då hon har med sig information. Säger till hur det går! Tack igen! :)

• Pebbles

Nyckelvikens herrgård i Nacka är super fint!

Loves it!
  • MrsMcD

Det ska vi faktiskt åka och kolla på imorgon!! Tack för tips, vi håller tummarna för att det kommer att kännas som "vårt" ställe! :)

• smint

nynäs havsbad är supermysigt, var där på bröllop för några år sedan, också vid nynäshamn

• Jenny 03

Gaahhhh 1700 kr för ett kuvert? Oj vad pengar.. Vi kommer ta dit en grillmästare som kommer helgrilla gris och lamm på plats.. Blir som en kul grej oxå att detta sker på plats.. Låt oss veta hur det går och lycka till!! När ska du gifta dig förresten?

• MrsMcD

Å jag vet, 1700 är helt galet mycket, det blir liksom nästan inte kul då...

Helstekt lamm/gris är precis det som vi vill ha också om vi kör på"alternativt" bröllop, vilket i vårt fall innebär mycket fix själva t ex Lövhagen.

Tack för tips om nynäs havsbad, ska kolla upp!

Nä nu ska vi åka och kolla på Nyckelviken, tjoho! :)

Svar på tråden Har du tips på riktigt härligt smultronställe - Sthlm max 20 min från city vid vattnet