• MarLot

Bröllopslokal Uppsala

Hej. Jag och min fästmö ska gifta oss i mitten på April. Hon friade på nyårsafton så vi har inte så lång tid på oss att planera. Jag skulle vilja skicka ut inbjudningskort redan i nästa vecka, men det enda som är bestämt är datumet. Jag behöver alltså hjälp med rekommendation på lokal där både vigsel och middag kan äga rum. Vi kommer att bjuda 20 personer, så det blir ett litet bröllop. Vi ville hellst vara på Skaris, men hela den planen kraschade idag då dom inte har öppnat för säsongen i April. Så nu letar vi efter en mysig lokal alternativt restaurang där både vigsel och middag kan äga rum. Är inte jättesugen på att hyra en liten lokal och beställa catering-mat.. Och vi bor i en liten lägenhet så vi kan inte ha vigsel och middag hemma eller i trädgården tex.. Har tänkt att det kan kosta ca 400-500 kr/person för middag.. Så ingen lyxbudget direkt Så nu ber jag er om tips på lokal, restaurang eller plats där vi kan hålla till. Vigseln kommer att vara borgerlig. Tack på förhand Ps en sak till förutom datumet är redan klart, klänningen såklart

• Svar på tråden Bröllopslokal Uppsala
  • Victoria

Jag vet inte riktigt om man kan ha sin vigsel där men att fråga skadar inte och lokalen är då Linnéträdgården och orangeriet där. Jätte fin lokal och dom gör middagen på hotellet brevid där dom även har en lokal man kan hyra. Tror det kostade runt 2500-3000 i hyra och sen maten gick väll på 500/person. Fast vill man välja ett dyrare alternativ (som vi har gjort) är väl Norrlandsnation ett alternativ. Där kan man även få viga sig har jag för mig. Annars finns det ju andra nationer i stan man kan välja Sen har jag nog inga mer förslag :-P

• MarLot

Tack för tipsen, tyvärr så känns Norrlands lite för stort för vårt lilla sällskap. Men pratade med med en kille som har hand om festvåningarna vid hotell Linne, Smultron, Orange och dom hade en liten lokal så ska träffa honom på tisdag, längtar verkligen efter att få se vad dom har Det känns faktiskt svårt att ha ett litet bröllop, allt man kollar på i lokal/bröllopsfixning är så stort... Men som sagt, längtar till tisdag då vi ska dit och kolla hur det ser ut.han sa för övrigt att lokalen var nyrenoverad och att vi kunde få viga oss i Linneträdgården Låter helt fantastiskt tycker jag

• Sörön10
    MarLot skrev 2012-01-13 22:10:32 följande:
    Tack för tipsen, tyvärr så känns Norrlands lite för stort för vårt lilla sällskap. Men pratade med med en kille som har hand om festvåningarna vid hotell Linne, Smultron, Orange och dom hade en liten lokal så ska träffa honom på tisdag, längtar verkligen efter att få se vad dom har Det känns faktiskt svårt att ha ett litet bröllop, allt man kollar på i lokal/bröllopsfixning är så stort... Men som sagt, längtar till tisdag då vi ska dit och kolla hur det ser ut.han sa för övrigt att lokalen var nyrenoverad och att vi kunde få viga oss i Linneträdgården Låter helt fantastiskt tycker jag
    Det låter jättemysigt! Centralt och bra också! Nära till hotell om folk måste sova kvar! 
Svar på tråden Bröllopslokal Uppsala