Att gifta sig/vara gift?
Jag och min sambo förlovade oss i somras, tanken var att vi skulle gifta oss den 1/9 2012. Men vi är studenter och det finns ett par grejer som vi inte kan/vill prioritera bort som kom upp just i år. Det handlar om once-in-a-lifetime grejer som vi helt enkelt inte kan skjuta upp ett år för att om ett år går det inte att göra längre.
MEN jag vill ju vara gift. Jag vill inte gifta mig egentligen, bara vara gift - det är det jag ser fram emot. Men min sambo tycker inte att det känns på riktigt om man inte har hela släkten och vännerna och allt där. För min del känner jag att ju mer jag tänker på det desto färre människor skulle jag vilja ha där, varför kan vi inte bara gifta oss på Arlanda innan vi åker iväg på en av de här grejerna liksom? (Som för övrigt krockar med det tidigare bröllopsdatumet).
Nu blir det nog så att vi tar det våren 2013 istället, men det är så svårt - jag vill ju vara gift nu, inte gifta mig. Jag skiter i klänningar och fester och allt sånt egentligen, middagen vill jag ha - mest för att jag är en liten matnörd - men om det bara är vi så kan vi äta en mycket godare middag i alla fall...
Hjälp mig, ni som gifte er utan en massa folk - har ni ångrat er efteråt? Ni som hade en massa folk där - har ni ångrat er? Ni som ska gifta er - hur tänker ni? Finns det ingen som vill gifta sig utan en massa folk runtomkring? Känner jag mig själv rätt så kommer jag bara se honom i alla fall, allt annat kommer vara helt luddigt i efterhand...