• ofelia

    Vacker lokal för bröllopsfest i Linköping för ca 80 personer

    Vi ska gifta oss i september i år och letar nu överallt efter en trevlig lokal som rymmer ca 80 gäster i centrala Linköping. Tanken är att vi inte ska ha någon middag, utan endast en mingelfest på kvällen med dans och tårta. Därför går tyvärr alla vackra ställen där man måste beställa mat bort.

    Det finns ju också, vilket framgår av en del äldre trådar på forumet, en del fantastiska bygdegårdar, herrgårdar och slott runtomkring Linköping. Vårt problem är att vi helst vill undvika komplicerade transporter och övernattningsbekymmer för våra gästers skull. Ska det verkligen vara helt omöjligt att hitta en vacker lokal där man inte måste beställa middag eller åka flera mil utanför stadskärnan? Skulle bli överlycklig om någon som har haft bättre tur med letandet delade med sig av sina erfarenheter och tips!

  • Svar på tråden Vacker lokal för bröllopsfest i Linköping för ca 80 personer
  • ofelia

    Själv har jag hittat Gula Paviljongen och Grenadjärssalen, men ingen av dem känns helt rätt även om båda har bra läge. Drömmen vore Mjellerumsgården, men där måste man beställa middag. Vi var på vippen att ta det ändå, men tyvärr har de en maxgräns på 75 personer (inklusive barn) och man skulle vara därifrån senast kl 00.30 så det blev lite för många kompromisser på samma gång. Verkar dock fantastiskt fint om någon annan letar efter ett ställe som ordnar middag och städning.

    www.mjellerumsgarden.se/

  • Mahy

    Jag har tyvärr inga bra råd, men studenlokalen örat?? Ligger rätt fint, och med lite jobb tror jag att det kan bli bra, sen finns munkkällaren, där måste man dock beställa mat! Det är de jag vet!

  • Kalumi

    Vi kommer att gifta oss i utkanten av Linköping och festen kommer vara på Slattefors Magasin. Lokalen rymmer 150 gäster. Jag har varit på fest där med 60 inbjudna och det var precis lagom. Inget krav på att beställa mat eller så, det är bara lokalen vi hyr. Men som sagt, den ligger en bit utanför staden. Jag funderar dock på att boka en buss som tar gästerna in till staden framåt natten, typ vid två-tiden. Sedan vet jag att de har avtal med något taxibolag så jag har inte sett det som några problem. Men vi bokade i våras, för lokalen är poppis! Glad

  • FridaS

    Tråden är gammal. Men jag är intresserad av att höra hur det blev? Vi ska också ha ett mingelmiddag på vårt bröllop och letar lokal. Vore kul att höra vad som valdes och hur det blev.

    /Frida

Svar på tråden Vacker lokal för bröllopsfest i Linköping för ca 80 personer