borgerlig vigsel..
Har en sambo som allra helst vill gå till rådhuset och få det avklarat och därefter gå ut och äta. Min dröm var ett kyrkbröllop med efterhörande fest.
Vi är i kompromiss stadiet just nu. Funderingarna lyder: Ev gifta oss på ngn mysig plats (borgerligt) och därefter ha en fest. Klurar på en herrgård beroende på pris....För att kunna bjuda alla och inte bli hatad av sambons släkt (för ja, det blir vi / jag annars) så funderar vi på kuvertavgift. (den som alla älskar att hata)
Bröllopet blir i så fall den 1/6 2013...... drömklänning hittad. även näbbklänning
Alternativet är annars att vi gifter oss på rådhuset med föräldrarna som vittnen och närmsta vännen. Middag på kvällen. Då vill jag gärna ha en cermoni utomlands nästa sommar. På en strand...
Vill så gärna gifta mig att jag kanske kan gå med på det simplaste. Får se vad sambon känner inför herrgård iden. Skulle ju inte ha ngt emot att bli gift redan till sommaren... Fast mina "komma iform planer" skulle haverera då. Fast det kanske inte gör ngt om man ändå gör det enkelt.....
Vad flummigt det här blev