• pupu

olycklig och dumpad?

Jag vet inte vad jag ska göra längre. Killen som jag älskar och drömde om att vara tillsammans med i all evighet, säger plötsligt att han inte vet om han älskar mig längre. Vi har varit tillsammans i 3 år och jag har känt honom i 9 år. Vi träffades då jag var 18 år, sen blev jag sambo och fick barn med en av hans kompisar. Efter 6 år så separerade vi och jag och min nuvarande återupptog kontakten och det klickade direkt för oss båda. Mitt barn älskar honom också. Han är lugn, snäll och trogen och lika kramsjuk som jag, men lider av depression, så han vet inte om det är p,g.a depressionen känslorna är i gungning eller om det skulle ha varit så annars. Vi lever i distansförhållande som inte gör saken direkt bättre. Han studerar i en annan stad och jag har jobb på en ort som känns bra för mitt barn att växa upp på. Han vet inte vart han far efter studierna. Någon riktig uppskattning i form av gulliga ord, sms och mejl har jag inte fått på 2 år heller :(

Så jobbigt att få höra detta, när man själv har smygkollat efter ringar och sånt :(

Vad göra när hjärtat är krossat? Stanna kvar eller gå? Vi försöker få det att fungera för jag kan inte tänka mig ett liv utan honom, men jag vill inte må såhär dåligt längre. Vill ha en karl som verkligen älskar en och visar det på alla sätt. Men han är verkligen mysig, hjälpsam och underbar och helt fantastisk med barn. Känner mig enormt ledsen och förvirrad.

• Svar på tråden olycklig och dumpad?
  • Ellysia

Jag är ibland väldigt deprimerad under vinterhalvåret och allt känns då som en avgrundsdjup mardröm. Första gången detta hände så trodde jag att jag kanske inte älskade min sambo längre eftersom jag var så fruktansvärt olycklig. (Depression är en sjukdom som totalt kvaddar ens begrepp om känslor och lycka!)
        När våren kom igen upptäckte jag dock att jag var lika förälskad i honom som innan och upptäckte att de fruktansvärda känslorna inte alls var kopplade till honom.
       Jag minns hur nära jag var att bryta upp från min sambo/fästman under denna period och tackar min lyckliga stjärna för att jag aldrig gjorde det. Jag kan ju inte svära på att din kille är i samma situation som jag var, men chansen finns.
    Hur du väljer att göra är dock en helt annan sak.
       Depressioner kan vara länge samt vara påfrestande för även de mest stabila förhållanden och om ert förhållande redan är ansträngt på grund av distans och dylikt, så kan det vara svårt att upprätthålla en dräglig relation! Men om han är så bra som du säger att han är, så är det kanske värt att kämpa för ert förhållande?

Så slutsats: enbart ni kan avgöra hur ni ska fortsätta.     

Svar på tråden olycklig och dumpad?