• Ekna

    Hur väljer man kyrka?

    Är de något man skall tänka på när man väljer? Jag tar tacksamt emot alla förslag. Håller på att välja mellan två stycken och vet ej hur jag ska tänka för att utesluta den en

  • Svar på tråden Hur väljer man kyrka?
  • meandmylove

    kanske den man trivs bäst i. storleksmässigt. vilken är bäst avstånd till festlokal, vilken som bemöter dina önskemål bäst! gör en för o emot lista! funkar i alla lägen! lycka till

  • Ekna

    Har ju gjort de och står med två kyrkor ändå :( det är lika långt till festlokalen. Dom är jätte fin båda och typ lika stora.,... Men tackling för tipsen :)

  • Cantaton

    Min sambo ställer sig alltid på kyrktrappen och ser vilken som har vackrast utsikt när man kommer ut ur kyrkan

  • SusanneJoh
    Ekna skrev 2012-01-09 23:33:03 följande:
    Har ju gjort de och står med två kyrkor ändå :( det är lika långt till festlokalen. Dom är jätte fin båda och typ lika stora.,... Men tackling för tipsen :)
    Jag googlade kyrkor i vår närhet och valde den som var finast. Eller nja, jag valde ut 4 st jag tyckte va fina, sen fick min sambo säga vilken han tyckte. Flört
    Sen så slumpade det sig att församlingslokalen som tillhör "vår" kyrka är helt underbar! Lite gammalmodig, högt i tak, stor och ljus, klassisk, alldeles alldeles... underbar. Så då fick det bli bröllopsfest där. :)

    Så antingen kan du låta din blivande välja eller kanske ta den kyrkan som det är lättast att ta sig dit (för dom gäster som ev inte bor i närheten och känner till området) eller så tar du den med finast namn. Kyrkans namnska ju ändå stå med överallt (nästan) och det är ju något ni alltid kommer minnas eftersom det blir "er" kyrka. Glad 
    ♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • TheD

    Vi ville ha den som var finast :) Det enda krav-kravet vi hade var att den skulle vara vit!

Svar på tråden Hur väljer man kyrka?