Hur smycka lokal i stil med Sagan om Ringen/medeltid/fantasy?
Ja, ni här på BT brukar ju vara rätt duktiga på att komma med smarta idéer (och googla det som man inte själv kommer på) - har ni några idéer för hur vi kan ta och pynta vår festlokal med temat Sagan om Ringen?
Vi gifter oss nu i juni, Sagan om ringen-inspirerat (dvs är vi inte bokstavstroende utan plockar lite där vi tycker att det är tilltalande). Vigseln äger rum utomhus, men sedan så drar vi till Råda hembygdsgård (bild lånad från deras hemsida), en hembygdsgård med stor lada och vackra träväggar.
Vi kommer att använda de bord och stolar som finns i lokalen, och som ni också ser på bilden. Stolarna är kanske inte de vackraste, men vi lever med dem som de är. Borden däremot är skitfula (klaffbord), och alltså måste vi ha dukar. Färg och utsmyckning står inte klart, men vi har nog tänkt att ha E-bord.
Till buffén kommer vi att duka upp med trätallrikar och så vanliga bestick till det. Buffébordet står i ett annat rum, men även det planerar vi att smycka med så mycket trä som möjligt (i form av skålar och uppläggningsfat alltså).
Till väggarna har jag svårt att bestämma mig! Jag tycker på sätt och vis att det skulle vara väldigt häftigt om man kunde fixa "gobelänger", men jag är lite orolig för att det ska se för "fancy" ut. Kanske blir det för påklätt?
En annan tanke som har slagit mig är någon form av vimplar, men jag har inte riktigt tänkt ut vare sig hur eller var.
Ballonger och dylikt åker ju naturligtvis bort på grund av temat (känns inte så värst fantasy med ballonger...)
Ni duktiga planerare - har ni några idéer? Nu har jag babblat om vad jag tror och tänker, kanske tänker ni annorlunda?
Jag är tacksam för all input!