• Manstralen

Söker rustik fiskebod/sjöbod/båthus på västkusten

Hej.

Jag  letar efter sin fiskebd/sjöbod alt båthus som man kan ha bröllopsfesten i (för 70 personer). Jag letar inte efter en iordninggjord festlokal utan vill ha en med den där riktiga västkust-känslan kvar! :) Gärna med en altan med utsikt över havet. Vi ska vara på västkusten, men har inte bestämt vart än, så jag är öppen för alla förslag. Bröllopet är i Juli i år. 

Oerhört tacksam för ALLA förslag! :) 

• Svar på tråden Söker rustik fiskebod/sjöbod/båthus på västkusten
  • AndroSid

Varmbadhuset kanske?
    Det är väldigt vackert, men kanske för "fixat" för er smak.

• Manstralen

Tack för ditt svar! Jag var inne och kollade på Varmbadhuset och det kändes lite för ordnat precis som du säger, och tyvärr kunde man inte hyra "bara festlokalen den dagen vi ska gifta oss. (Hade helst hittat ett gammalt, "osminkat" båthus med näten kvar på väggen-känslan) Dock har vi insett att vi kanske inte kommer hitta det vi söker... Men verkligen tack för tipset! :D

• AndroSid

Om ni kan tänka er att ge er ut i skärgården så finns det nog fler alternativ Glad

www.kalvsund.nu/sasen.htm
    www.vastsverige.com/sv/bat-kust-och-hav/products/106524/Konferens-festlokal-pa-Hono-Goteborgs-skargard/
    www.villa-maritime.se/CM.php

Sida med krogar på västkusten, kanske går det att hitta någon pärla?
    www.archipelago.nu/SKARGARD/SVENSKA/VASTKUST/krogar.htm

Sedan så är det ju mycket som kan göras med dekor också, t ex med nät, bojar och dylikt.

• Manstralen

Tack så mycket för all info! Otroligt fin festlokal på Hönö! :) Vi ska nog försöka hålla oss tll Heestrands-trakten som vi först tittade på, så tyvärr kan jag inte använda några av dina fina förslag. Om du har insikt på lokaler i Tanums kommun (Heestrand) så tar jag glädjeligt emot dem! :)

Svar på tråden Söker rustik fiskebod/sjöbod/båthus på västkusten