• pyttesvampen

Diamondscenter.net??? eller andra hemsidor?

Är det någon som har erfarenheter av Diamondscenter.net? Är ute efter en ring i 14 karats guld i solitärmodell med sten på drygt 0,15 carat, och de har en del till hyfsade priser. vad tror ni? Några andra tips på hemsidor?
  • Svar på tråden Diamondscenter.net??? eller andra hemsidor?
  • Mallis2011

Jag köpte en förlovningsring där! Funkade jätte bra! Snabb leverans och bra service vad det gäller mailsvar! Jag är super nöjd!

• pyttesvampen
    Mallis2011 skrev 2012-01-05 20:14:51 följande:
    Jag köpte en förlovningsring där! Funkade jätte bra! Snabb leverans och bra service vad det gäller mailsvar! Jag är super nöjd!
    det låter ju toppen :) hur har kvaliten varit på ringen? är det lika bra som här i sverige liksom?
  • Mallis2011

Kvaliteten är lika bra, har haft min ring sen i augusti och ingen "buckla" i den än så länge =) 
    Man får med en suuuuuper bra putsduk som gör ringen helt ny på några sekunder! =) 

• pyttesvampen
    Mallis2011 skrev 2012-01-08 18:02:46 följande:
    Kvaliteten är lika bra, har haft min ring sen i augusti och ingen "buckla" i den än så länge =)
    Man får med en suuuuuper bra putsduk som gör ringen helt ny på några sekunder! =)

Åh så bra :D

Vad var det för ring du valde? har du någon bild?

• Mallis2011

Nej har ingen bild. Jag valde en vanlig slät förlovningsring i vitguld.
    Jag och min man hade varit förlovade i 10 år när han friade. Min ring var i vanligt guld.
    Jag ville använda min mormors vigselring som vigselring och den var i vitguld... därför var jag tvungen att byta förlovningsring... (jag är en av de få som inte tycker om att ha blandat guld) =)
    Men jag kände inte för att betala 5000 för en ny förlovningsring så  Diamondcenter blev super! =)

• joråsåatt

Om du inte vill ha en så "stor" diamant så kan jag rekomendera sefina.se, finns massor med solitärer i vitguld. Utbudet varierar ju helatiden förståss. Om ringen ser .lite sliten ut så är det ju bara att rodinera om den :) Brukar inte kosta mer än kanske 300 :-

Det finns även fysiska butiker att besöka, men de har även öppet köp i 14 dagar. Hoppas du hittar vad du söker :)

• joråsåatt

Justja, det är oftast 18k guld där, men kanske finns några 14k också. Varför vill du ha just 14k?

• DiamondLinda
    pyttesvampen skrev 2012-01-05 20:10:21 följande:
    Är det någon som har erfarenheter av Diamondscenter.net? Är ute efter en ring i 14 karats guld i solitärmodell med sten på drygt 0,15 carat, och de har en del till hyfsade priser. vad tror ni? Några andra tips på hemsidor?
    Vi har beställt ringar där och är supernöjda! Lycka till :)
Svar på tråden Diamondscenter.net??? eller andra hemsidor?