http://www.lightinthebox.com/chiffon-a-line-floor-length-evening-dress-inspired-by-vanessa_p70570.html?pos=ultimately_buy_2
Det beror på vilken typ av klänning du vill ha. Jag har hört flera kommentarer om att chiffongklänningar gör att man ser "större" ut, och den här typen av klänning verkar ju ge någon slags klyfta också, samt en markerad midja. Jag har själv köpt en chiffongklänning, fast med halterneck och tydligt markerad midja.
Jag kan tycka att tyget, och faktumet att det är så mycket tyg, gör att höfterna ser lite större ut, men för min egen del så gör det ingenting, det är inte så att man ser tjock ut direkt, men det kan kanske hjälpa om man vill ha mer former.
Annars kanske en sjöjungfrumodell kan trolla fram former? De ska visserligen passa timglasfigurer, men jag har en timglasfigur, och på mig såg det inte klokt ut, jag såg enorm ut, vilket jag definitivt inte är. Finns hur många bilder som helst på kinasidorna.
Mitt bästa råd är att prova alla möjliga typer av klänningar, eftersom det kan bli den du minst anar!