• Anonym

Hur kommer man över saker man gjort/ inte gjorde på sin bröllopsdag?

Hela bröllopet kändes perfekt, så som jag ville ha det.. Vi hade bestämt att det skulle vara mer som en vanlig brak fest. Vi hade 40 gäser och ville inte ha det så upp styrt.
    Dagen fick så snabbt så jag tänkte inte på något då, allt rusa bara på..
    Tankarna kom dagen efter och som mest nu..

En del av våra gäster tycker att bröllop är sådär, de säger att vi drar nog iväg på en semester och gifter oss utan att någon vet det! Och det märktes lite..
    Vi var uppklädda till max jag hade en svindyr brudklänning och min man var så snygg! Efter vigseln är det väl meningen att folk ska komma och gratta? Det verka som att många inte visste det.. det blev lite pinsamt för oss, vi stod på trappen riktigt länge.. sen gick vi ner och då fick vi liksom börja kramas runt..

Jag fick ångest känslor för en vecka sen när vi fick en inbjudan till en 40 års fest. Hon ska ha sin fest i samma lokal som vi hade vår bröllops fest i. Fast att vi tänkte att vår bröllops fest skulle bli mer som en brak fest så kändes det som att vi hade en skit bröllops fest nu när hon som ska ha sin 40 års fest i samma lokal.. Det blir mer tydligt, vår bröllops fest liknar ens bekants 40 års fest, vår som skulle skicka ut och vara vår.. vi hade ingen tanke på att någon av våra vänner skulle använda den. Hon ska dessutom hyra nedre våningen som tydligen ska vara super läcker  och stor..
    Vi fråga om den men då sa kvinnan att man ej kunde hyra den längre, att man bara kunde hyra över våningen. Över våningen var indelad i två delar, där vi åt hade vi gjort det super fint men där vi dansa såg det sådär ut, lite tråkigare, de var mer jobb.. Jag vet det låter löjligt men jag har ångest att behöva gå på 40 årsfesten.. Jag kommer skämmas.. så här i efterhand ångrar jag så mycket att vi tog denna lokal.. Trots att vi bara ville ha en vanlig brak fest så ångrar jag mig sååå att vi inte valde en finare lokal.. det känns lite som att alla våra pengar är kastade i sjön (jag och mannen hade kunnat stått vid havet i Thailand och gift oss)för ingen kommer tänka OJ vad fin deras efter fest var..
    Dagen kommer aldrig tillbaka och jag ångrar mig så.. Hur tänker man för att det ska kännas bättre? Någon som inte vart nöjd med något under sin stora dag?

• Svar på tråden Hur kommer man över saker man gjort/ inte gjorde på sin bröllopsdag?
  • MalinLarsson

Nej men tänk inte så! Tänk istället att ni var där "först" och som du skriver så sa de ju att man inte kunde hyra nedervåningen ens, så vad skulle ni göra? Nu vet inte jag vart ni bor men om man bor på en mindra ort så kommer man ju tillslut att hamna i samma loka. Sedan så har du ju inte varit på hennes 40-årsfest ännu heller. Det är väl inte säkert att den blir som du föreställer dig?

Tänk inte på de negativa sakerna utan fokusera på att du är gift med din man, du hade en underbar klänning på dig, säkert en trevlig middag osv. Ingen ide att grubbla över nått som man ju inte kan göra nått åt. Om en brakfest är viktig för dig så ta den när du fyller jämt då istället.

Hoppas dina tankar lättar snart och att du känner dig nöjd med er stora dag.

• Chicita

Er bröllopsfest var ju som ni ville ha den. Och du verkar ju ha tyckt att den var rätt bra tills ni fick den här inbjudan... Småsaker händer på allas bröllop...
    Om någon "härmar" dig nu så ska du ta det som smicker Flört

Svar på tråden Hur kommer man över saker man gjort/ inte gjorde på sin bröllopsdag?