• bridetobe2013

Ångest...

För 10 år sedan förlovade sig sambon och jag. Ringarna vi köpte var ganska tunna och passar kanske inte riktigt med ngn vigselring då vigselringen blir för hög. I oktober opererade jag min hand och fick lov att knipsa av ringen då jag inte kunde få av den. Tänkte "ingen skada skedd", nu har jag chansen att byta ut dom. Snålheten bedrog visheten och jag beställde TITAN ringar. Och jag tokångrar mig. Sambon är också missnöjd och vill ha tillbaka sin gamla ring. Om inte det var nog så beställde jag en alliansring i TITAN medans jag höll på. 2900 :- för alla tre vilket inte är jätte mkt pengar. Men just nu är det mkt för mig och jag hade hellre lagt dom pengarna på ringar jag verkligen vill ha.

Vet att jag kanske borde gilla läget och gå vidare men om jag ska ringen rästen av livet så vill jag vara nöjd. Har hittat fina Schalins ringar i den billigare prisklassen som jag tycker är jätte fina och har blivit besatt av dom nu.

Kanske kan man lämna in guld man har och få det "smält och omgjort" till 2 släta kupade ringar. (vet att man brukar få ngt annat guld men det gör inget) ... Ngn som har erfarenhet av det`?

Var bara tvungen att gnälla av mig lite... Hatar att "slänga pengar i sjön"

1/6 2013
  • Svar på tråden Ångest...
  • Ankis88

Det låter trist

Går inte titan att smälta och sälja, som man gör med guld? Jag har ingen erfarenhet med titan så att jag vet inget. Så klart så får man inte tillbaka hela summan men ändå...

I det stora sammanhanget är 2900 kr kanske inte så mycket ändå, det är klart att det är surt men det känns som att det är viktigare att ha vigselringar man ser på med glädje, inte ångerfullt.

• bridetobe2013
    Ankis88 skrev 2012-01-02 22:42:43 följande:
    Det låter trist

Går inte titan att smälta och sälja, som man gör med guld? Jag har ingen erfarenhet med titan så att jag vet inget. Så klart så får man inte tillbaka hela summan men ändå...

I det stora sammanhanget är 2900 kr kanske inte så mycket ändå, det är klart att det är surt men det känns som att det är viktigare att ha vigselringar man ser på med glädje, inte ångerfullt.
    Har mailat dom jag beställde ringarna från och kollat om dom vill köpa tillbaka ringarna för att smälta ner. (billigare så klart) Väntar på svar..... Håller tummar och tår att det ordnar sig. Nästa gång går jag till guldsmeden och biter i det sura äpplet... Vill älska mina ringar
    1/6 2013
  • Strawberry

Vi köpte ringar på guldfynd (2 förlovningsringar och en vigselring) och lämnade då in våra gamla guldringar som en del av betalningen. Fick betalt i form av pressentkort på guldfynd och fick därför 20 procent mer för guldet än om vi bara tagit pengarna. Jag hade även fått en "födelsedagsrabbat" på 30% då jag är medlem. Vi skulle ha betalat över 20 000 kr men betalade nu under 10 000 kr. :)

• bridetobe2013
    Strawberry skrev 2012-01-02 22:58:47 följande:
    Vi köpte ringar på guldfynd (2 förlovningsringar och en vigselring) och lämnade då in våra gamla guldringar som en del av betalningen. Fick betalt i form av pressentkort på guldfynd och fick därför 20 procent mer för guldet än om vi bara tagit pengarna. Jag hade även fått en "födelsedagsrabbat" på 30% då jag är medlem. Vi skulle ha betalat över 20 000 kr men betalade nu under 10 000 kr. :)
    Det lät ju bra... Fick du den för att du fyllde jämt eller bara för att du fyllde? Fyller år om 2 månader så det kan ju vara värt att vänta. Ska nog gå och prata med dom och se vad dom säger.
    1/6 2013
  • Strawberry
    bridetobe2013 skrev 2012-01-02 23:02:54 följande:
    Det lät ju bra... Fick du den för att du fyllde jämt eller bara för att du fyllde? Fyller år om 2 månader så det kan ju vara värt att vänta. Ska nog gå och prata med dom och se vad dom säger.
    1/6 2013
    Jag fyller inte jämt så det kan inte vara därför.. Men verkar vara lite slumpmässigt vilka som får erbjudandet hemskickat. Eller nåt system jag inte förstår eller känner till. Fick inget förra året, och hade då handlat en del i butiken, en kompisen har tydligen fått två år i rad trots att hon knappt köpt nåt och inte fyller jämnt och en annan kompis har aldrig fått det.. Kanske kan vara värt att komma med vänner och bekanta om det är någon som har en "födelsedagsrabbat" de inte behöver, inte ofta man köper dyra smycken, eller fråga i butiken varför vissa får och inte andra...

Lycka till!! =)
  • sollan
    Strawberry skrev 2012-01-03 23:47:36 följande:
    Jag fyller inte jämt så det kan inte vara därför.. Men verkar vara lite slumpmässigt vilka som får erbjudandet hemskickat. Eller nåt system jag inte förstår eller känner till. Fick inget förra året, och hade då handlat en del i butiken, en kompisen har tydligen fått två år i rad trots att hon knappt köpt nåt och inte fyller jämnt och en annan kompis har aldrig fått det.. Kanske kan vara värt att komma med vänner och bekanta om det är någon som har en "födelsedagsrabbat" de inte behöver, inte ofta man köper dyra smycken, eller fråga i butiken varför vissa får och inte andra...

Lycka till!! =)
    Den rabatten nyttjade vi ochså när sambon som är medlem fyllade år i November.Passade då på att köpa min vigselring. Trodde att alla medlemmar fick den varje födelsedag?  Sambon har iallafall fått den de 2 senaste åren.
    Blivande vårbrud
  • bridetobe2013

Håller jag tummarna att jag kan få en i år då. Är inte så lång tid kvar innan jag fyller så jag kan vänta.......

1/6 2013
Svar på tråden Ångest...