Den andra värdinnan tar över allt!!!
Jag har fått förmånen att vara en av fyra värdar på två av mina bästa vänners bröllop! Känns jätteroligt! Det är jag, en tjej till och två killar. Så långt är allt bra.
Nu till mitt problem. Den andra tjejen är en väääldigt social människa. Nästan översocial, om ni förstår vad jag menar. Hon väljer väldigt mycket sina vänner efter stunden. Hon kan vara toktrevlig mot mig så länge det inte finns någon annan som är "roligare" i närheten, för då helt plötsligt är jag inte värd skiten under skorna.
Eftersom hon har så många vänner och väldigt snabbt blir "viktigast i världen" för andra så har hon redan varit värd på bröllop, och dessutom serverat på ännu fler! Hon, liksom jag är väldigt bubblande av ideer.
Dessvärre känner jag att mina ideer aldrig duger för henne eftersom hon alltid "tänker ur matpersonalens perspektiv" eller "när jag var värd för deras bröllop så gjorde vi såhär och det blev jättebra...". Dessutom känner jag att hon nästan tycker jag är naiv som säger eller tycker på diverse sätt... Och om jag någon gång kommer med en ide så är hon väldigt snabb med att säga typ att "ja det sa ju jag till brudparet när vi tröffades förra gången..." och helt plötligt tar hon åt sig äran även för det...
Det är ju inte direkt så att jag aldrig varit ansvarig för grejer förut. Tvärt om så är det en av de stora delarna av mitt yrke, och det gör jag VARJE DAG!!
Jag vet att brudparet har misstänkt att det skulle bli såhär, och när vi senast hade en planering så frågade bruden mig efteråt om denna tjejen hade kört över oss. Jag sa att hon hade det, men försökte att inte göra för stor grej av det. Det ÄR ju trots allt brudparets dag och jag borde ju för allt i världen kunna sammarbeta för deras skull... Men jag lackar ur på hennes sätt....
HUR SKA JAG GÖRA??? Några tips och ideer???