• nephline

Restaurang för bröllopsmiddag i Stockholm/Söderort/Västerort

Jag och min sambo gifter oss i mitten av juli och har bestämt oss för att ha en enkel vigsel i stadshuset och sedan gå ut och äta middag med familj och vänner efteråt. Vi blir ca 20-30 personer. Någon som har förslag på vart man kan gå och äta? Vi vill gärna sitta lite avsides i restaurangen.

• Svar på tråden Restaurang för bröllopsmiddag i Stockholm/Söderort/Västerort
  • KlaraV89

Villa källhagen kanske kan vara något det har ju som en platå längst in där man sitter lite avsides eller Hjerta på skeppsholmen men den är inte så romantisk utan mer modern och så kan jag passa på att tipsa om prisvärdt foto ifall ni ska ha det www. Malin-fotograf .com

• aniara

Sjöpaviljongen kanske?
    www.sjopaviljongen.se/
    Då skulle ni faktiskt kunna åka båt från stadshuset till restaurangen. Restaurangen har båtbrygga för mindre båtar och det finns även en ångbåtsbrygga intill (Alviks Strand). Och om ni vill vara äventyrliga kan ni paddla kajak ;) Stockholm är så himla fint från vattnet sommartid så jag kan verkligen rekommendera det, speciellt Karlbergs kanal.

• nephline

Tack för tipsen! Får kolla runt lite på nätet och sen ringa runt lite. Tycker dock det är svårt att avgöra vilka restauranger som har så man kan få sitta lite avskilt :/

• aniara

Ja Sjöpaviljongen har ju det iaf, står på hemsidan jag länkade till.

• nephline

Det verkar mera vara festvåning om det ska vara avskilt. Vi är enbart intresserade av att äta en middag, 2-3 rätters. Vi vill hålla det så enkelt som möjligt, men samtidigt mysigt. Dans och bröllopstårta har vi valt bort helt (hade vi fått välja hade det enbart varit vi och två vittnen och sen middag på tu man hand, men familjen skulle bli ledsen om vi gjorde så). 

• Mandelmassa

Hej! Vi har samma upplägg, vigsel i stadshuset och sen middag för runt 20 persGlad Vi ska ha middag på Långbro Värdshus, enda vettiga stället för mindre sällskap vi hittade som var fint och prisvärt

• LindaN2012

Tornvillan i Nacka.
    Stallmästaregården i Hagaparken.
    Ev. att något av rummen på Bockholmens övervåning kan rymma det antal ni tänkt.
    Hotell Skeppsholmen.

Lycka till.

• nephline

Tack för alla tips! :)

Nu bestämde vi oss att göra en totalvändning istället, gifta oss borgerligt och sedan åka till Thailand och ha en välsignelse på stranden med familjen :) 

Svar på tråden Restaurang för bröllopsmiddag i Stockholm/Söderort/Västerort