• Anonym

otrogen ass ja vet!! men :(

Ja jag ska inte börja med att bortförklra mig, jag vet att jag gör fel, och ni får ge mig hur mycket skit ni vill, jag får väl ta de.
    För 8 år sen träffa jag en kille vi blev ett par jag var då 18 år och vi fick barn när jag fyllde 20, nu har vi 2 barn och allt rullar på som vanligt, måste berätta lite bakrund innan jag kommer till sak. jag har haft en skit uppväxt, med en pappa som jobbat alltid min mamma har varit tablettmissbrukare, och pappa har slagit mamma osv. min relation till män har varit att jag legat runt massa och dom har blivit kära i mig och sedan dumpar jag dom. jag har ALLTId varit otrogen i mina korta förhållanden, när jag tfräffa min sambo så blev allt annorluda han va så snäll och försökte förstå mig, han blir aldrig arg utan pratar med mig istället, han har ställt upp i vått o tort, han är bra i sängen och tar i mig på dagarna, han är världens bästa pappa, och nystartat företag, så han jobbar mycket. när min dotter va 1 år var jag otrogen och för första gången i mitt liv så mådde jag piss och berätta allt, han sa till mig att jag skulle söka hjälp, vilket jag gjorde och allt blev bättre, tills för några v sedan. Jag träffade en kille som hörde av sig, jag sa till honom att jag inte va intresserad, han har barn och är gift, så han sluta, sen tfrääade jag på honom på systemet och han skicka ett sms att hantyckte de va kul att se mig och sen satte det igång, han skrev allt som är kul att höra, hur fin jag va och han kunde inte sluta tänka på mig, osv vi träffades och låg med varandra. innan vi låg med varandra berätta jag för min sambo att jag smsat med honom och jag ville inte det men att jag tyckte det va kul, han sa då att han förstod att jag tyckte det, jag började prata om att bli särbo för att finna mig själv och få tid att känna efter, men han vill inte det. Nu till min fråga!! jag älskar honom (tror jag) jag vill inte tänka mig ett liv utan honom, jag tänder fortfarande på honom, men va fan ska jag göra?? söka hjälp måste jag väl eller vad? jag har ju redan pratat med psykolog, mitt liv är helt upp och ner och har alltid varit de, jag vill bara vara lugn och trygg och inte känna att jag vill att det ska hända nytt hela tiden :( FAN 

• Svar på tråden otrogen ass ja vet!! men :(
  • Chicita

Är du otrogen för att du har känslor för den här andra killen?
    Eller är det för att du är ute efter spänningen?

Om det är det andra alternativet så kanske du kan hitta spänning på andra sätt. Lär dig dyka, börja klättra, hoppa fallskärm osv...

Men ja självklart måste du prata med någon, och om du inte mår bra av det här andra sexuella förhållandet så måste du avsluta det också.
    Sättet du berättar på, med din bakgrund, så uppfattar jag dig lite som självdestruktiv. Gör du det här för att du innerst inne känner att du inte förtjänar att vara lycklig?
    Då måste du jobba på din självkänsla. Hitta något som du är duktig på och får bekräftelse för på ett positivt sätt istället.

Lycka till

• Anonym

Du måste inse att du bara är människa! Jag har också varit otrogen ett par gånger när jag var yngre, och när jag träffade min nuvarande så insåg jag att han var alldeles för värdefull för att jag skulle riskera att förlora honom för lite flört och spänning med någon annan. Nu har jag tack och lov inte tittat åt en annan man sen jag träffade honom, men jag vet att det kommer att man någon gång kommer att känna sig attraherad av någon annan och då kan man bara göra en sak: Låta bli! Inte svara på sms, inte sitta och prata timmar i fikarummet, inte hänga med och ta en drink. För man är bara människa och även om man tänker att det bara ska vara en liten flört som man tycker är kul så kan det så jäkla fort bli katastrof. 
    Vad du ska göra nu vet jag inte, men om du ser tillbaka på vad som hänt så är det viktigt att förstå att ditt stora misstag inte bara var att du låg med honom, misstaget började när ni började smsa och du tyckte det var kul. Där skulle du bara satt stopp.
    Idén med särbo känns inte så genomtänkt, kanske mest som en ursäkt för att få tid att träffa andra (förlåt om jag är lite hård), men kanske behöver du några dagar för dig själv. Hoppas det löser sig! 

• Anonym

tack snälla rara ni, sitter hät o tjuter men blir glad av era inlägg, vet inte om jag har kännslor för den andra, tror inte det, han råka ut för en olycka igår,, och har inte smsat idag så klart, och då känner jag mig ledsen och vill bara att han ska skriva, men som sagt de kanske bara är för spänningen, Tack igen gud va snälla!!!!!

• Anonym

vet inte riktigt va jag ska göra häller, det ända jag vet jag är bra på är att måla, och det gör jag med, min självkännsla finns inte :( just nu så vet jag inte vart jag ska börja, hur jag ska klara ut allt, vilken ände liksom, eftersom alla säger att man inte kan älska någon om man är otrogen så vet jag ju inte om jag gör det, det jag vet att han är världens finaste kille och gör allt för mig och barnen:(

• Chicita

Klart man kan älska någon även om man är otrogen.
    Däremot är det ett tecken på att man har ett problem. Och om man inte har några problem i förhållandet till den man är tillsammans med så har man problem med förhållandet till sig själv.

Skulle du kunna gå till ett hotell eller till biblioteket och höra om du kan få ha en liten miniutställning av din konst i deras lobby? Om du gör dom ansvarsfria för tavlorna ifall något händer så borde det inte vara några större problem.
    Du kanske kan hjälpa folk här på BT som vill ha något annorlunda att pryda sina inbjudningskort / menyer med...

Eller så börjar du med något nytt. Vad sägs om Ju-Jutsu Flört
    Det är lite häftigt, man får ut agressioner, man får en grym träning.
    Man lär sig försvara sig och man blir rätt stolt och rak i ryggen när man inser att man som tjej faktiskt kan slänga en 100-kilos stor kille i golvet utan större problem

• kalkprinsessan

Du tar ansvar för dina handlingar, dina föräldrars val var deras, nu gör du dina. Svårare än så blir det inte.

• Anonym

jag har nog problem själv, har alltid mått dåligt mer eller mindre, men jag har även sagt till min sambo att vi skulle kunna göra mer saker med varandra, jag har lagt förslag på buggkurs, klättring osv men han är inte en sån kille som tycker sånt är kul, så jag får väl göra något själv, tack för tipsen :) det där med ju jutsu skulle nog passa mig :D och det där med konsten va med en toppen ide , att människor på nätet kan få en att må lite bättre trodde jag inte, hoppas bara att jag tar tag i det NU!! för det känns som något måste ske nu på en gång:: Tack igen

• Anonym

kalkprinessan för en del kanske de är så lätt, , det som händer när man är barn formar ens liv, även om du varit med om saker kanske, efter som du ytrar dig på det viset så antar jag att du varit med om samma sak och då tycker jag att du är en stark människa.

• Daludd

Det behöver ju inte vara mer fel än att du helt enkelt inte tar ditt förhållande på allvar tillräckligt, att du förtränger allvaret i det du sysslar med när du sms: ar med någon och att du har dålig karaktär och är egoistisk.

Alltså allt kan man inte skylla på jobbig barndom. En sån har jag också haft och det ger en problem, men hur du hanterar dem är ju din sak och att låta bli att sms: a klarar du nog. Om du inte på riktigt tror att du är sexmissbrukare, men det låter det ju inte som precis.

Tror helt enkelt du vill ha kakan o äta den också, så att säga. Det är omoget och egoistiskt och du får försöka inse att det inte är synd om dig för att det inte är så spännande jämt liksom. Eller försöka få till en öppen relation så är det ju fritt fram för er båda att köra på med andra. 

• Anonym

stämmer nog att jag kanske är egoistisk, dålig karaktär har jag med, nää man kn inte skylla allt på barndomen, men lite, grejen va ju inte det jag fråga om, utan hur jag skulle gå till väga, eftersom jag är så här, om någon kunde ge mig tips vilket jag fått av vissa här, det tackar jag för och kommer ta till mig :) 

Svar på tråden otrogen ass ja vet!! men :(